Economiile nu pot supravietui fara investitii semnificative in serviciile de interes public, care trebuie modernizate continuu, a declarat, ieri, Charles Nolda, presedintele Comitetului pentru Afaceri Sociale al Patronatului European CEEP. Nolda a pa
Economiile nu pot supravietui fara investitii semnificative in serviciile de interes public, care trebuie modernizate continuu, a declarat, ieri, Charles Nolda, presedintele Comitetului pentru Afaceri Sociale al Patronatului European CEEP. Nolda a participat, la Bucuresti, la cel de-al XVII-lea Congres al Centrului Patronal European al Intreprinderilor cu Capital Public si al Companiilor Operatoare de Servicii de Interes General cu Caracter Economic - CEEP. In acest context, el a amintit ca dialogul social este foarte important pentru modernizarea si dezvoltarea serviciilor de interes general (SIG). Prezent la eveniment, ministrul Muncii, Gheorghe Barbu, a precizat ca obiective importante ale Romaniei precum dezvoltarea acestor servicii, eliminarea monopolurilor nejustificate, privatizarea utilitatilor si liberalizarea pietei muncii, nu pot fi puse in practica fara partenerii sociali. "Avem nevoie de o miscare patronala puternica structurata pe domenii de activitate", a mentionat Barbu. Pe de alta parte, ministrul Muncii a recomandat sindicatelor si patronatelor sa se familiarizeze cu normele europene avand in vedere ca procesul aderarii la Uniunea Europeana (UE) va pune la dispozitia Romaniei fonduri considerabile.
Dialogul social, absolut necesar
La randul sau, Alfons de Vadder, membru in Consiliul Economic si Social al UE, a subliniat ca dialogul social asigura echilibru necesar intre eficienta economica si echitatea sociala, in conditiile in care este nevoie de modernizarea si restructurarea serviciilor publice. "Pentru un dialog social eficient este nevoie de organizatii patronale si sindicale autonome si reprezentative. Autoritatile nu trebuie sa intervina in negocieri, ci numai sa puna la dispozitie infrastructura necesara discutiilor", a afirmat de Vadder. Un obiectiv important este, potrivit oficialului citat, calificarea negociatorilor, astfel incat acestia sa poata stapani tehnica negocierilor. Dominique Bailly, vicepresedinte CEEP, a spus, la randul sau, ca modernizarea serviciilor publice este determinata de presiunea consumatorilor care asteapta un serviciu de calitate la un pret bun. "Consumatorul doreste sa fie ascultat, iar serviciile trebuie sa devina din ce in ce mai personalizate", a aratat vicepresedintele CEEP.
Din CEEP, organizatie patronala reprezentativa la nivelul Uniunii Europene face parte si Federatia Patronatelor din Servicii Publice, al carui presedinte este Marius Opran. La Congresul CEEP au participat mai multi ministri romani, oficiali ai Uniunii Europene, oameni de afaceri si reprezentanti ai partenerilor sociali.


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.