De cele mai multe ori, consecventa in comunicare e
recomandata in obtinerea coerentei unei marci. O capcana a acestui principiu poate fi redundanta, atunci cand transmiterea valorilor marcii este confundata cu repetarea aceluiasi mesaj.

Interesanta este modalitatea prin care se obtine o imagine coerenta. Chiar daca consecventa este un element important in acest proces, el nu trebuie intodeauna absolutizat. Importanta in aceasta constructie este atentia pentru detaliu si modul in care sugerezi valorile marcii. Voltaire spunea sa ne ferim de ideea care este usor de inteles. Si ca sa trecem de la Voltaire la o vorba romaneasca: ce e prea mult strica. Un exemplu in acest sens sunt campaniile de la Camel, Jacobs sau Milka. Daca la inceput campania de print de la Camel surprindea valorile marcii si le transpunea intr-o forma aparent naturala, acum, camila se regaseste in orice asociere mai mult sau mai putin fericita. La fel ca in cazurile pur intamplatoare, demne de Cartea Recordurilor sau de stirile senzationale, in care regaseai imaginea lui Elvis intr-un cartof sau fata Mantuitorului pe o buturuga, asa Camel a gasit fel si fel de asocieri ale formei logo-ului cu tot felul de elemente din lumea reala. De la panza de paianjen pana la aranjarea intamplatoare a unor carti intr-o biblioteca, totul are legatura cu forma camilei de la Camel. Solutia este una fericita pentru un inceput de campanie, insa insistenta asupra aceleasi solutii creative in vizualuri diferite nu aduce nimic nou si provocator pentru imaginea deja creata.

CAMEL. Aceeasi camila, alte ipostaze, nimic nou