In al doilea trimestru din 2006 s-au vandut pe piata romaneasca 125.000 de calculatoare, cifra fiind sub asteptarile industriei de profil. Potrivit unui raport IDC pentru Romania, vanzarile de desktop si server au scazut, dar au crescut vanzarile de laptopuri.

Anul 2006 este unul sub asteptari pe piata computerelor din Romania. Cifrele din trimestrul al doilea al anului arata o scadere a vanzarilor pe segmentul desktop, un minus de 7,5% (ca numar de unitati) comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, potrivit ultimului raport IDC pentru Romania.
""S-au vandut in jur de 125.000 de calculatoare in trimestrul al doilea din 2006"", ne-a declarat Valentin Negoita, presedintele APDETIC (Asociatia Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor). ""Estimarile noastre pentru 2006 aratau o crestere de 25% fata de 2005 (cand
s-au vandut 600.000 de unitati), dar, dupa cum merge piata anul acesta, se pare ca va fi o crestere de doar 10 procente"", spune Negoita. Industria din domeniu da vina pentru aceste rezultate pe achizitiile din ultimii doi ani, mai ales in 2005, precum si pe lipsa investitiilor pentru dotari in Administratia Publica.
BRANDURI. La vanzarile de branduri proprii, cel mai bine sta Flamingo (12% din totalul unitatilor vandute in trimestrul al doilea), fiind urmata de Altex (11%) si K-Tech (9,9%). Lucrurile stau altfel la valoarea de piata: Dell conduce cu 11,5%, urmeaza Fujitsu-Siemens, cu 10,8%. Flamingo are 9,8%, iar K-Tech - 6,9%. Vanzarile de laptopuri au crescut cu 26% in perioada amintita. In legatura cu ""impartirea"" rezultatelor la nivel de utilizator final, 50% din achizitii inseamna SOHO (small office, home office), in timp ce IMM-urile au aproximativ 37%. Autoritatile publice reprezinta doar 3%, sugestiv pentru nivelul ""inapoiat"" de dotare din birourile ""de la stat"".
Pentru piata procesoarelor, Intel detine 71% din piata, iar AMD - 28,9%.