Scoaterea la lumina a dosarelor de Securitate ce tin de siguranta nationala se face intr-o harababura totala. Desi legea prevede o anumita ordine de verificare a acestora, CSAT a ignorat acest lucru si a facut o desecretizare ""pe sarite"". Leg

Scoaterea la lumina a dosarelor de Securitate ce tin de siguranta nationala se face intr-o harababura totala. Desi legea prevede o anumita ordine de verificare a acestora, CSAT a ignorat acest lucru si a facut o desecretizare ""pe sarite"".

Legea Ticu si Ordonanta de urgenta de modificare a acesteia (16/2006) prevad o ordine clara de verificare a dosarelor fostei Securitati. Astfel, la articolul 3, indice 1, alineatul 5, scrie negru pe alb ca ""verificarile se fac in ordinea stabilita la art. 2, respectandu-se procedurile prevazute la art. 15. Se verifica cu prioritate persoanele alese sau numite in demnitati sau functii la nivel national"". Inainte de acest alineat, un altul stabileste ca persoanele care au fost alese sau numite in functii or demnitati publice trebuie sa declare pe proprie raspundere daca au colaborat sau nu cu Securitatea, mentionand in mod imperativ si verificarea din oficiu a acestora.
UNDA VERDE PE ALESE. Articolul 2 invocat mai sus prezinta o lista ordonata de la a) la z) a persoanelor care ocupa functii sau demnitati publice, incepand cu presedintele tarii si terminand cu persoanele care detin titlul de revolutionar. In cazul in care dosarele acestora sunt considerate de siguranta nationala, ele pot fi desecretizate, articolul 20, alineatul 8, din Ordonanta CNSAS stabilind prevederi clare in acest sens. Din lunga lista de la art. 2, CSAT a spicuit insa doar cateva categorii de persoane ale caror dosare sa fie declasificate. Prin hotararea emisa la 1 august a.c., Consiliul a decis ca numai cei prevazuti la literele a), b), c), d), e) si s) sa mearga spre verificare la CNSAS. Sub literele cu pricina se ascund cei care ocupa demnitati si functii politice, de la presedintele tarii, parlamentari, membri ai Guvernului, secretari si subsecretari de stat, consilieri prezidentiali si de stat, prefecti si subprefecti pana la primari, viceprimari, consilieri judeteni si locali si liderii partidelor politice. In plus, lista acestora s-ar mai completa cu o alta categorie, cea prevazuta la litera t) - ierarhii si sefii cultelor religioase, inclusiv preotii, daca propunerea de desecretizare facuta in acest sens de presedintele Traian Basescu ar fi aprobata.
CEI SARITI DIN SCHEMA. In afara deciziei CSAT de desecretizare a ramas mai mult de jumatate din lista, fiind vorba de persoanele de la literele f)-s), t) si u)-z). Desi acestea detin functii grele, ele au scapat cu usurinta din vizorul Consiliului: directorul si adjunctii SRI, SIE, SPP, STS si DGIP, inspectorul general si adjunct al Politiei, presedintii si membrii Consiliului Legislativ, AVAS, Consiliului Concurentei, judecatorii si magistratii de la ICCJ si Curtea Constitutionala, procurorii de la Parchetul General si DNA si guvernatorul BNR. Daca toate aceste categorii au fost sarite de CSAT, presedintele Basescu a pus in schimb ochii pe una care nici macar nu este prevazuta de lege, el solicitand SRI sa analizeze oportunitatea desecretizarii dosarelor sportivilor.

""DEMERSUL ACESTA ESTE O CACEALMA""


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.