Daewoo Craiova va fi scoasa la privatizare pana la 15 decembrie, dupa ce la jumatatea lunii octombrie va fi finalizata tranzactia prin care statul roman preia controlul asupra societatii, a anuntat, ieri, ministrul Economiei, Codrut Seres. Contractul prin care statul roman a rascumparat, practic, actiunile detinute de Daewoo Motor la Daewoo Craiova a fost semnat ieri, la sediul MEC, de presedintele si lichidatorul Daewoo Motor Co. Ltd, You Sik Kim, si de vicepresedintele Daewoo Automobile Romania, Ion Ion. Tranzactia are o valoare de circa 60 de milioane de dolari, pachetul de actiuni reprezentand 50 de milioane de dolari, iar 10 milioane de dolari - datoriile uzinei catre firme din grupul Daewoo. "Finalizarea tranzactiei este estimata pentru perioada 15-20 octombrie 2006, iar procedura de privatizare a uzinei cu un investitor strategic va demara dupa doua luni. Pana la mijlocul lunii octombrie trebuie sa obtinem aprobarea contractului din partea Guvernului roman, al unor autoritati coreene, precum si aprobarile in adunarile generale ale actionarilor in cazul companiilor implicate si apoi sa ne inscriem ca actionari la Registrul Actionarilor", a spus Seres. La randul sau, premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat ca in sedinta de saptamana viitoare, Guvernul va aproba contractul privind preluarea de catre stat a actiunilor, subliniind ca este finalizat calendarul privind reluarea privatizarii intreprinderii de la Craiova.
MEC a primit mai multe scrisori de interes din partea unor investitori care vor sa preia Daewoo Craiova. Ford, General Motors si Renault-Nissan au confirmat ca au trimis scrisori de interes statului roman si ca raman in cursa pentru preluarea Daewoo, transmite NewsIn. "Confirmam in mod cert ca suntem interesati sa achizitionam uzina", a declarat Todd Nissen, purtator de cuvant al Ford of Europe. "Am trimis intr-adevar o scrisoare de interes, dar nu vom spune mai multe acum, fiindca intai vrem sa discutam cu Guvernul roman", a declarat directorul de Comunicare al General Motors pentru Europa Centrala si de Est, Marc Kempe. "Renault examineaza toate posibilitatile de marire a capacitatii de productie pentru Logan, in special in Romania. (...) Renault a vizitat de mai multe ori fabrica Daewoo pentru a face o evaluare, dar e inca devreme pentru a sti ce va urma", a declarat atasatul de presa al Renault-Nissan, Axelle de Ladonchamps. Un alt "pretendent" este compania chineza Chery Automobile. De altfel, ministrul de stat, Bogdan Pascu, declara, luni, in cadrul unei intalniri cu o delegatie a Guvernului din China, condusa de ministrul adjunct al Comertului, Gao Hucheng, ca privatizarea Daewoo Craiova ar putea reprezenta "o poarta a autoturismelor de conceptie chinezeasca catre Europa". Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania.