Suparati ca PSD nu este mediatizat suficient in presa locala din cauza PD si PNL, pesedistii cauta solutii pentru a-si face loc pe piata media din teritoriu. Primul lucru la care s-a gandit conducerea centrala: elaborarea unei harti a presei locale.

De realizarea acestei harti se vor ocupa sefii de organizatii ai PSD. Mai exact, ei au primit sarcina de la liderii de la centru sa faca centralizarea, pe fiecare judet, a tuturor posturilor de televiziune, radio si a ziarelor locale, astfel incat PSD sa stie care este apartenenta politica si economica a acestora, cum sta la capitolul mediatizare si, in consecinta, sa faca ceva acolo unde este nevoie. Liderul partidului, Mircea Geoana, a recunoscut ca s-a decis sa se intocmeasca ""un inventar de presa locala"", motivand demersul prin faptul ca PSD trebuie ""sa comunice mai mult si cu presa locala, nu numai cu cea nationala"". ""Sunt foarte multe televiziuni, radiouri si ziare locale din care cetatenii isi iau mai multe informatii decat din presa nationala. Avem nevoie de o harta actualizata a presei locale. Incercam astfel sa transmitem mesajul national al partidului si prin presa locala, pentru ca oamenii citesc si se uita la stiri si din presa locala"", a spus Geoana. El a incercat sa elimine orice urma de indoiala cu privire la onestitatea demersului initiat de PSD, spunand ca nu e vorba despre nici o ""intentie malefica"" sau ""interes or dorinta"" de a face vreo monitorizare a presei.
NU-I LOC DE PUTERE. Vicepresedintele partidului, Dan Nica, l-a completat pe Geoana, dezvaluind ca PSD vrea sa vada cata presa locala e aservita puterii si cat a mai ramas independenta. ""In ultima perioada, un numar mare de radiouri si televiziuni si ziare locale au trecut in proprietatea unor membri marcanti ai PNL sau PD. Vrem sa vedem cate organe din partea mass-media se mai afla intr-o situatie de independenta politica si economica"", a declarat Nica. Si vicepresedintele Titus Corlatean a semnalat monopolul PNL si PD asupra presei locale, dand exemplul judetului Brasov, unde aceasta este dominata de reprezentantii celor doua partide. ""Nici 5%-10% nu apari si cand apari, apari negativ"", a spus Corlatean, declarandu-se de acord ca este nevoie sa fie identificate acele segmente ale presei locale unde PSD poate fi mediatizat.

""GEOANA INCEARCA SA INTIMIDEZE""