Din chiar prima zi a Dosariadei s-au ridicat numeroase semne de intrebare asupra corectitudinii procesului.
Printre argumentele asupra carora s-a apasat mult s-a numarat si felul in care a fost transferat de la SRI primul lot de 29 de dosare.
De ce 29 si nu 30? Pe ce criterii au fost alese primele nume aruncate la lei? Sunt despre cei 29 de pe lista si alte dosare la SRI? Cum nici azi nu s-a raspuns la aceste intrebari, in dispretul normelor elementare ale transparentei, s-a ivit si s-a intarit o banuiala:
Desi supus unor exigente clar reglementate legal, procesul de desecretizare si trimitere catre SRI a dosarelor ramane in realitate o mineriada de un fel aparte. Pentru a-si rezolva interesele, Puterea FSN-ista a apelat la mineri in cateva randuri. Puterea cotrocenista apeleaza acum la Dosare. Se stie deja ca in mineriade au fost varate pana-n gat serviciile secrete de la vremea respectiva. Si in Dosariada sunt varate serviciile secrete. Pentru ca, in ultima instanta, cei care decid ce materiale urmeaza sa iasa din hrubele SRI sunt serviciile secrete. Si, in locul unei operatiuni de golire a arhivei in asa fel incat CNSAS sa aiba in depozitele sale toate materialele cerute de un verdict corect, serviciile trimit documente selectiv, in functie de comenzile politice pe care le primesc. Pana marti, 22 august 2006, toate aceste lucruri erau doar o banuiala. Marti, 22 august 2006, banuiala s-a transformat in certitudine. Pentru ca, marti, 22 august 2006, am avut dovada publica incontestabila ca desecretizarea si trimiterea dosarelor la CNSAS reprezinta un proces supus deplin rezolvarii unor interese politice abjecte si nu necesitatii de a descoperi adevarul despre trecutul unor personalitati. Marti, 22 august 2006, s-a aflat ca la dosarul Monei Musca au aparut ca din senin doua note informative, semnate Dana, despre colegele romance ale autoarei.
Cum de au aparut intre timp doua piese atat de importante la dosarul Monei Musca?
Desi SRI si CNSAS, batandu-si joc de transparenta, n-au emis pana acum nici un text oficial in chestiunea transferului de dosare, s-a confirmat ca la finele lui iulie 2006 au fost desecretizate si trimise la CNSAS 29 de dosare ale unor parlamentari. Printre acestea se numara si dosarul Monei Musca. Impinsa de soaptele din presa, Mona Musca isi intrerupe vacanta din provincie si merge la CNSAS pentru a-si vedea dosarul. Se intampla miercuri, 9 august 2006.
A doua zi, joi, 10 august 2006, lidera PNL tine o conferinta de presa in care-si da publicitatii Dosarul. Reprodus de ziare si posturi tv, Dosarului ii lipseste o piesa importanta: notele informative. Plecand de la aceasta realitate, Mona Musca sustine ca n-a dezvaluit pana acum momentul din trecut, deoarece nu l-a considerat colaborare cu Securitatea, ci simpla indeplinire a unei indatoriri didactice. Pe aceste materiale aflate la Dosar in ziua de 10 august 2006 s-a intemeiat dezbaterea publica intensa care a urmat conferintei de presa.
Aparatorii Monei Musca au invocat, in judecarea pacatului comis de deputata, ca informatiile date Securitatii erau verbale si mai ales ca nu-i vizau decat pe studentii straini. Surprinzatoarea aparitie a celor doua note informative spulbera acest argument capital in favoarea Monei Musca. Scenariul e limpede. Stapanii Dosariadei au constatat ca, pentru inmormantarea politica a Monei Musca, dosarul dat deja CNSAS nu era suficient. Se impunea ca opinia publica sa ia cunostinta si de existenta notelor informative scrise de Mona Musca despre colegii sai. Astfel, nu numai ca argumentul invocat de aparatori e spulberat, dar - lucru si mai grav - deputata apare in ipostaza, extrem de primejdioasa, de persoana care continua sa-si ascunda un trecut dubios. O lovitura posibila si in contextul crizei de luciditate traversate de Mona Musca.
Marti, iesind de la CNSAS, Mona Musca s-a aratat incantata ca notele erau pozitive. Daca ar fi avut un minimum de luciditate, ar fi fost mai mult decat revoltata fata de acest joc de-a notele care apar peste noapte la dosar. Presa de miercuri, 23 august 2006, dovedeste ca Mona Musca a fost din nou trasa pe sfoara de manipulatori.
Pentru verdictul CNSAS, notele poate ca o ajuta. Ar putea fi invocate drept argument ca n-a facut Politie Politica.
Pentru verdictul opiniei publice - singurul care conteaza in cazul unei personalitati faurite pe temeiul corectitudinii morale - notele ii dau lovitura mortala.