Partizanii utilizarii telefoanelor mobile in timpul zborurilor mai au de asteptat. Autoritatile europene de reglementare in comunicatii vor lua o decizie in aceasta toamna.

Discutiile pe marginea utilizarii telefoanelor mobile in timpul zborurilor par interminabile. Parerile celor care zboara cu avionul sunt in continuare pro si contra. Lipseste aprobarea din partea autoritatilor de reglementare in domeniul comunicatiilor. Cel putin in Europa, decizii importante se vor lua in luna octombrie, cu ocazia Conferintei Europene a Administratiilor de Posta si Telecomunicatii (CEPT), care va avea loc la Berlin. Companii precum Air France, TAP (Portugalia) si BMI (Marea Britanie) fac teste cu tehnologia OnAir, telefonie prin satelit. OnAir este joint venture intre Airbus si SITA, unul dintre cei mai importanti furnizori de solutii IT si comunicatii pentru transporturi aeriene.
DECIZII. Pana in prezent, CEPT si OnAir au colaborat pentru a gasi o solutie paneuropeana de implementare a noului serviciu. Intentia este ca o autorizatie de folosire a acestei tehnologii sa se obtina de la autoritatea de reglementare din tara in care este inregistrat aparatul de zbor. Astfel, fiecare tara prin care va trece avionul va recunoaste acea autorizatie. O alta problema propusa spre discutie este aceea a licentei pentru spectrul de frecvente. Sistemul nu va interfera cu retelele de pe pamant, deschiderea celularelor fiind permisa dupa ce avionul a atins o anumita altitudine. Pe de alta parte, se asteapta ca si autoritatile similare din Asia-Pacific si zona Golfului sa adopte decizii pozitive si sa existe cooperare intre regiuni.
Conform unui sondaj Gallup realizat anul trecut in Statele Unite, sapte persoane din zece nu vor sa se ridice interdictia privind utilizarea telefoanelor mobile in timpul zborului. Cei mai inversunati opozanti ai celularelor in avioane sunt femeile si barbatii cu varste peste 50 de ani.