Reclamele romanesti sufera de sezonita. Majoritatea au ca laitmotiv anotimpul in care se desfasoara campania/promotia. Fie agentiile de publicitate responsabile au facut insolatie, fie clientii considera primavara/vara/toamna/iarna mai importante decat marcile pe care le au in gestiune.

Ganditi pentru un moment ce ar insemna daca cowboy-ul de la Marlboro s-ar dezbraca de hainele sale si ar ramane doar cu palaria si costumul de baie si s-ar bronza sau daca companiile de autoturisme ar vinde numai modelele cabrio.
Este adevarat ca anumite produse sau servicii de sezon pun accent pe comunicare in aceasta perioada, pentru ca numai atunci sunt cautate si cerute, cum ar fi: crema bronzanta, excursiile de sezon, saltelele de apa, umbrelele de plaja, alifiile pentru tantari. Insa la noi, Dero-ul te duce la Cabana Trei Brazi cu urmatoarea cantare: Vine vara bine-mi pare, Dero chef de vacanta are. Kandia are editie limitata de vara. Cu Germanos traiesti spectacolul verii, Rompetrol are premii de vara cu energoquarcul, Jacobs are acelasi gust unic, in varianta rece, de vara, iar in spotul Becks doi tineri fac baie in mare, noaptea. Si, in general, cum deschizi radio-ul sau televizorul, formula ""vara asta..."" iti invadeaza cu sau fara motiv timpanele. Intelegeti ce vreau sa spun? E prea multa vara in publicitatea romaneasca.
""Vine vara, bine-mi pare/ fac trei spoturi/fug la mare."" Sa fie vacanta care-i asteapta pe creativi motivul pentru care reclamele se coc la temperatura mare si se ard foarte repede, incat nu mai pot fi digerate?
Raspunsul este greu de dat, insa nu ma voi obosi sa-l gasesc. Ce este cel mai important aici e lucratura ""estivala"" a agentiilor autohtone.
DERO. Copywriterul sufera de aceeasi problema, cuvantul vara