Cea de-a doua zi a show-ului aviatic RoIAS 2006 a fost deschisa de presedintele Romaniei, Traian Basescu. Acesta a ajuns la ora 10:00 la Aeroportul ""Mihail Kogalniceanu"" si s-a delectat privind impreuna cu sotia spectacolul aviatic. Basescu s-
Cea de-a doua zi a show-ului aviatic RoIAS 2006 a fost deschisa de presedintele Romaniei, Traian Basescu. Acesta a ajuns la ora 10:00 la Aeroportul ""Mihail Kogalniceanu"" si s-a delectat privind impreuna cu sotia spectacolul aviatic.


Basescu s-a indreptat apoi catre expozitia statica, unde a fost imediat inconjurat de public. A dat autografe, a strans maini si a urcat in cateva aeronave aflate in expozitie. ""Ce credeti ca e mai usor de pilotat, un avion sau o nava?"", s-a auzit o intrebare din public. ""Cel mai usor este sa faci ceea ce-ti place"", a raspuns presedintele din carlinga. Un turist in varsta de 60 de ani din Caras Severin a atras atentia dispozitului SPP ce se afla in multime, datorita mirosului persistent de alcool si a incoerentei verbale. Desi barbatul se afla la aproximativ la 35 de metri de presedinte, potrivit purtatorului de cuvant al SPP, Bogdan Onea, spectatorul turmentat a fost indepartat din zona. Evenimentul reuneste aeronave civile si militare din Romania si din strainatate, deservite de peste 1.000 de specialisti. Programul de ieri a fost dedicat atat evolutiilor aeronavelor romanesti de tip IAR, IAK si MIG, dar si celor straine, din Suedia, Elvetia, Franta, Olanda, Italia, Spania, Ungaria, Austria si Cehia.
DE-ALE PILOTILOR. Gelu Vasile Frunza este pilot comandant si a participat la deschiderea show-ului aerian. Este fizician, economist si absolvent al Academiei de Aviatie Civila. Piloteaza de la 17 ani, acum are 46 si s-a policalificat pentru a putea sa-si intretina aceasta pasiune. A venit insotit de prietena lui, care mai are 30 de ore de zbor si va deveni si ea pilot. Locotenentul comandor Iliese Marcel este de la escadrila de elicoptere din Timisoara. A pilotat si avioane, insa cel mai mult i-a placut pe Mig 23. El a povestit despre valul negru si valul rosu pe care le au pilotii cand fac manevrele ce ne uimesc. ""Imaginati-va ca la acceleratia de 8g, daca ai 80 de kg, senzatia este de 600 de kg. O mana imi cantareste 2 kilograme. Cand incerci sa urci si accelerezi pana la 8g, ti se pune valul negru pe ochi. Nu mai vezi nimic. Iti revii, dar depinde de organism.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.