Piata internationala a fotografiei de arta a ""explodat"", pretul platit pentru un cliseu crescand cu 30% in ultimele 10 luni. Cele mai mari ""devoratoare"" de fotografie sunt tarile vorbitoare de limba engleza, conform site-ului Artprice.com. MODERN. Statele Unite detin 79% din piata de fotografie moderna, datorita incasarilor substantiale si preturilor de top de iesire din licitatie. Iar New York-ul este orasul in care s-a vandut cel mai scump cliseu din lume: ""The Pond, Moonlight"" (1904) al lui Edward Steichen. Evaluata de expertii casei de licitatie Sothebya€™s la 700.000-1.000.000 de dolari, aceasta fotografie a iesit de sub ciocanel la pretul de 2,6 milioane de dolari. De altfel, Steichen este cel mai bine vandut fotograf din perioada moderna, cota lui de piata crescand de cinci ori in ultimii 10 ani. Piata anglo-saxona se mandreste si ea cu preturi record obtinute pentru doua printuri semnate Alfred Stieglitz - ""Georgia Oa€™Keeffe (maini)"" si ""Georgia Oa€™Keeffe (nud)"" datand din 1919. Estimate inainte de competitie la 300.000-500.000 de dolari, lucrarile au adus 1,3 milioane de dolari, respectiv 1,2 milioane de dolari. Din pacate, francezii sunt atat de ""selectivi"" incat nici macar creatiile unor artisti celebri, precum Brassaï, nu se inghesuie sa le cumpere. Astfel ca la o licitatie desfasurata la 24 mai la Paris cinci printuri celebre ale lui Brassaï s-au vandut cu numai 4.000 de euro. CONTEMPORAN. Si la capitolul fotografie contemporana americanii detin suprematia. De altfel ei l-au ridicat pe Andreas Gursky la rangul de cel mai bine cotat fotograf contemporan, dupa ce lucrarea acestuia - ""99 Cent"" - s-a vandut cu 2 milioane de dolari in mai la Sothebya€™s in New York. In Franta preturile mari sunt o raritate, in 2006 cel mai ""scump"" fotograf contemporan vandut la o licitatie din hexagon fiind Helmut Newton - 60.000 de euro.