Urmati un tratament si aveti probleme de potenta! Apa-rent nu e nici o legatura. Totusi trebuie sa stiti ca sexualitatea este afectata de unele medicamente. Si sunt vreo 200 de medicamente care pot sa va provoace surprize neplacute in cuplu.

Pe prospectul unor medicamente chiar se face referire la faptul ca ele pot avea efecte nedorite asupra sexualitatii. In aceasta categorie intra medicamente administrate pentru scaderea tensiunii arteriale. Daca presiunea sangelui scade, poate fi afectata vascularizarea organului si astfel sa apara tulburari de erectie. In familia medicamentelor indicate hipertensivilor sunt incluse si diureticele, beta-blocantele, inhibitori de enzima de conversie, care la randul lor pot afecta sexualitatea.
De acelasi efect nedorit sunt suspectate medicamentele prescrise pentru reglarea nivelului colesterolului in sange. Actiune nedorita asupra erectiei si libidoului au si medicamentele antidepresive. In aceste cazuri situatia se complica, deoarece, pe langa faptul ca depresia scade dorinta sexuala, se mai adauga si efectele medicamentelor prescrise depresivilor.
Medicamentele indicate in afectiuni hormonale, in tratamentul prostatei, antiepilepticele, antiretrovirusurile, chimioterapia anticanceroasa sunt, de asemenea, la originea tulburarilor sexuale.
""Sunt aproximativ 200 de medicamente care pot fi acuzate ca provoaca tulburari de erectie. Dar trebuie retinut ca nu este obligatoriu ca barbatii care iau aceste medicamente sa aiba probleme. Fiecare raspunde in mod diferit la medicamente. Important este sa stim exact care sunt efectele secundare si pentru aceasta sursa cea mai buna este doctorul care a prescris medicamentul sau prospectul acestuia"", spune specialistul nostru, medicul Daniel Popescu.