Proiectul Baneasa reprezinta un brand puternic pe piata afacerilor imobiliare, iar Nicoleta Radu, Manager Office Leasing pentru Baneasa Business&Technology Park este dovada ca afacerile, indiferent de natura lor, pornesc de la un background solid, acumulat in ani de experienta.
Proiectul dezvoltat de grupul de firme Baneasa Investments "este unul dintre cele mai mari proiecte din Europa Centrala si de Est care se dezvolta. In nici o alta tara din zona nu exista un proiect de asemenea dimensiune care sa se dezvolte intr-o perioada de timp planificata de noi si care sa integreze toate aceste trei zone de dezvoltare: un parc de birouri, o platforma comerciala si o zona rezidentiala foarte mare", explica Nicoleta Radu. Experienta de sapte ani pe piata imobiliara a adus-o in pozitia de cunoscator. Atitudinea detasata, precizia, usurinta in exprimare, abilitatea de a purta un dialog in asa fel incat sa-si atinga scopul, alura eleganta si preocuparea pentru imagine reprezinta doar cateva dintre punctele forte ale Nicoletei.
Nu crede in nimeni atunci cand incheie un contract, decat in propriile forte si uneori in sacoul rosu, "care imi aduce noroc, insa nu e o regula". Profesia a invatat-o ca flexibilitatea este o caracteristica importanta, insa e foarte precauta ca toate punctele slabe sa devina puncte tari. E foarte exigenta cu echipa ei si nu ar putea lucra altfel pentru ca si-a facut debutul in real-estate intr-o functie de conducere. Companiile multinationale la care a lucrat i-au dat oportunitatea sa lucreze cu oameni de afaceri importanti si sa cunoasca ca pe propriile buzunare implicatiile unei afaceri cu cladiri de birouri. "Din punct de vedere financiar nu este mare diferenta intre un parc tehnologic din Romania si unul din strainatate, daca ne referim la chiriile pe care le solicitam. Din punct de vedere al dotarii tehnice insa, si al calitatii spatiilor, un parc tehnologic inseamna foarte mult pentru tara noastra. Piata imobiliara in Romania este imatura, lucru care e firesc sa fie asa pentru ca a inceput acum cativa ani, se dezvolta si are nevoie de o perioada de adaptare. Sunt putine cladiri in Bucuresti care ofera un standard la nivel international oricarei companii, indiferent ca este o companie locala sau multinationala care poate functiona in mod eficient intr-un spatiu adecvat de lucru, atat pentru imaginea pe care o cauta compania respectiva cat si pentru calitatea mediului in care functioneaza angajatii companiei". Astfel, Developerul Baneasa Investment a insemnat pentru ea oportunitatea de a le oferi clientilor ei un mediu de lucru la cele mai inalte standarde. Octombrie 2005 reprezinta momentul cheie din cariera ei, atunci cand a venit in echipa Baneasa."Am colaborat cu grupul de firme Baneasa Investment la prima lor cladire de clasa A, de pe Dorobanti, care se regaseste pe piata sub numele de Dorobanti 239. A fost prima experienta de lucru cu ei. La momentul acela, eu reprezentam un client care isi cauta un spatiu de birouri adecvat.
Cladirea din Dorobanti s-a dovedit a fi cea potrivita si din momentul acela am inceput sa prestez toate activitatile pentru a incheia acea tranzactie. Din acel moment am ramas in contact permanent cu ei, iar Michael Lloyd a fost foarte multumit de felul in care am administrat relatia client-viitor beneficiar de contract si a tinut sa-mi faca o oferta pentru a veni in echipa Baneasa", povesteste Nicoleta.
Din tot proiectul Baneasa, Manager Office Leasing, Nicoleta Radu, se ocupa de parcul de birouri din cateva puncte de vedere. Unul dintre ele este acela de a promova parcul de birouri pe piata prin instrumente de marketing si prin contact direct cu clientul sau prin intermediul agentiei imobiliare. Scopul si rezultatul este acela de a inchiria spatiile de birouri pe care Baneasa Bussiness and Technology Park, ca parc de afaceri, urmeaza sa le livreze in etape in cativa ani pe piata imobiliara. Chiriile sunt la nivelul pietei.
Mediul in care lucreaza a invatat-o ca sumele nu sunt decat rezultatul unui contract avantajos, nu un subiect de laudat la presa sau la prieteni, asa incat pe parcursul interviului a raspuns la toate intrebarile, mai putin la cele legate de bani. A recunoscut totusi ca munceste foarte mult iar confortul financiar este unul satisfacator. Are 31 de ani, insa in urma cu opt grijile financiare au incetat sa mai fie o problema pentru ea. Deocamdata nu poate vorbi despre bugete, insa e clar ca poate folosi eficient si 1.000 de euro si 100.000, astfel incat munca ei si a echipei ei sa fie recunoscuta si nu exista piedici din partea autoritatilor. Desi nu negociaza direct cu autoritatile, o face constienta ca amploarea proiectului dezvoltat de compania pe care o reprezinta este recunoscuta si la nivelul municipalitatii. "Nu stiu daca sunt un negociator dur, dar stiu ca sunt un negociator care incearca sa obtina o win-win situation, pentru ca in profesie trebuie intotdeauna sa tin cont de o continuitate a relatiilor de afaceri si nu de boom-uri", afirma managerul office leasing al grupului Baneasa Investment.
Ii place sa lucreze cu oameni care trec repede anumite detalii. "Sunt o persoana foarte rationala, foarte meticuloasa, care acorda foarte multa importanta detaliului. Am remarcat ca ma inteleg foarte bine cu cei care apreciaza sau care se bazeaza in activitatea lor de zi cu zi pe acest aspect", povesteste Nicoleta despre ea. Desi Proiectul Baneasa are un statut diferit, fiind vorba de o asociere intre grupul de firme reprezentat de Baneasa Investment si Universitatea de Stiinte Agricole, iar echipa ei nu este nevoita sa se ocupe de achizitionarea terenurilor, exista totusi un proces care dureaza de la cateva luni pana la cativa ani, ca in cazul oricarui developer de pe piata, fapt care o obliga pe Nicoleta sa ia in calcul orice fel de risc si sa incerce sa-l diminueze. "Am preluat proiectul de la zero, de pe hartie si am creat intreaga campanie de derulare a proiectului din punct de vedere comercial, respectiv am creat impreuna cu colegii mei de la departamentul de marketing, o campanie agresiva de promovare a produsului pe piata pentru a-i da credibilitate si pentru a-i crea "awareness" printre potentialii colaboratori din agentiile imobiliare si printre masa mare de chiriasi de pe piata. Proiectul in sine va fi livrat pe piata la sfarsitul verii 2007 - inceputul toamnei. Intre timp, voi pastra relatiile cu clientii targetati pentru un astfel de proiect, cu agentiile imobililare care vin la randul lor cu clienti si incercam sa transformam acest contact in negocieri si in contracte de inchiriere. Proiectul nostru este destinat pietei romanesti. Prima faza a proiectului desfasurat de departamentul condus de Nicoleta Radu, consta in doua cladiri de birouri care vor aduna 30.000 mp de spatii de birouri de clasa A.
Nicoleta este mandra posesoare a scrisorii de acceptare la un Executiv MBA, care va incepe in aceasta toamna si se va desfasura in Bucuresti, Grecia si Anglia. Nicoleta e un om de afaceri care-si iubeste profesia, e convinsa ca o face bine si reuseste sa creeze un echilibru perfect intre viata profesionala si cea personala.