La inceputul acestei saptamani, Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) a anuntat rezultatele Studiului National al Audientei (SNA) pentru perioada aprilie 2005-aprilie 2006, iar Jurnalul National este, confirmat, numarul unu in topul audientei ziarelor de calitate din Romania, cu 761.400 de cititori in fiecare zi.

In afara de confirmarea pozitiei de lider in topul ziarelor de calitate din Romania (pozitie castigata in urma cu un an si pastrata constant si detasat), ultimul val SNA a adus cu sine si auditarea, in premiera, a celor cinci suplimente editate de Jurnalul National.
AUDIENTE. Impreuna, acestea au o audienta de 1.270.000 de cititori unici, iar audientele pentru fiecare supliment sunt: 377.800 - Editie de Colectie, 447.300 - Jurnalul de sanatate, 451.100 - Jurnalul de bucatarie, 312.400 - Jurnalul casei mele, 578.300 - Jurnalul TV. Venitul pe gospodarie la majoritatea cititorilor de suplimente Jurnalul National se afla intre 301 si peste 700, peste o treime provin din Bucuresti, iar majoritatea are resedinta in orase cu peste 200.000 de locuitori.
Iata si cateva informatii despre profilul celor care ne citesc suplimentele.
Suplimentul Editie de Colectie, ce apare in fiecare luni, este citit de 377.800 de cititori, dintre care cei mai multi (51%) au varste cuprinse in categoriile 35-44 si 45-54 de ani, au studii superioare si scoala postliceala sau colegiu in proportie de 43,2%, iar 23,6% sunt salariati cu functii de conducere sau studii superioare. Cel mai mare indice de afinitate pentru Editia de colectie se afla in dreptul domeniului de activitate Mass-media/presa (312), urmand domeniile Administratie publica si Juridic.
Jurnalul de sanatate apare in fiecare marti si are un public majoritar feminin (61,8%). O treime din cititori au diploma de Bacalaureat, iar indicele de afinitate este mare mai ales in domeniile Juridic si Administratie publica. Cu 447.300 de cititori, acest supliment demonstreaza ca sanatatea este importanta pentru romani.
Asa cum era de asteptat, suplimentul de miercuri, Jurnalul de bucatarie, este citit in majoritate de femei (66,2%), cu cei mai mari indici de afinitate in domeniile Administratie publica, Mass-media/presa si Afaceri imobiliare. Si aici, din cei 451.100 de cititori, 49% au absolvit liceul, scoala profesionala sau colegiul, iar 22,1% au studii superioare.
Joia, Jurnalul National va ofera suplimentul Jurnalul casei mele, acesta fiind citit de 312.400 de cititori. Cei mai interesati de constructia sau amenajarea caselor apartin domeniilor de activitate Administratie publica (201), Juridic si Mass-media/presa si mai bine de un sfert (25,2%) din cititori au studii superioare.
CEL MAI CITIT. Conform rezultatelor SNA, vinerea apare cel mai citit dintre suplimente: Jurnalul TV, cu 578.300 de cititori, dintre care 51,5% sunt femei. Cei mai multi cititori, 60,2%, au varste cuprinse intre 14 si 44 de ani, iar indicii de afinitate cei mai mari se regasesc in dreptul domeniilor Administratie publica, Mass-media/presa si Armata/Politie/Alte servicii de securitate. Majoritatea cititorilor Jurnalul TV (67,7%) are ultima scoala absolvita liceu, scoala profesionala sau colegiu ori invatamant superior.
SNA este realizat trimestrial de Biroul Roman de Audit al Tirajelor (BRAT) si ofera informatii despre numarul cititorilor, dar si date sociodemografice despre acestia. Studiul a fost realizat pe un esantion de 16.105 persoane, reprezentativ pentru populatia Romaniei din centrele urbane cu mai mult de 50.000 de locuitori si cu varsta cuprinsa intre 14 si 64 de ani. Indicele de afinitate masoara raportul dintre cititorii cu o anumita caracteristica si totalul national. Cu cat cifra este mai mare ca 100, cu atat vom gasi mai multi cititori cu acea caracteristica in ziar decat la nivel national.

DE COLECTIE