In cazul ficatului afectat de consumul excesiv de alcool, cafeaua duce la scaderea cu 22% a riscului de a dezvolta ciroza, este concluzia unui studiu american aparut la Chicago si citat de Reuters. Totusi, medicii nu prescriu cafeaua ca tratament. St
In cazul ficatului afectat de consumul excesiv de alcool, cafeaua duce la scaderea cu 22% a riscului de a dezvolta ciroza, este concluzia unui studiu american aparut la Chicago si citat de Reuters. Totusi, medicii nu prescriu cafeaua ca tratament. Studiul a fost realizat de cercetatorii de la Kaiser Permanente Medical Care Program din Oakland, California, si a avut la baza observatiile asupra 125.580 de persoane. "Datele vin in sprijinul ipotezei conform careia cafeaua contine substante care previn aparitia cirozei, mai ales a celei provocate de consumul excesiv de alcool", indica studiul publicat in Archives of Internal Medicine. "Cafeaua este un compus complex cu multe ingrediente potential biolo-gice active. Efectele sunt mai mari in cazul cafelei bauta in amestec cu frisca, lapte sau zahar", mai arata studiul. Cercetatorii declara ca rezultatele acestui studiu nu trebuie sa-i determine pe cei care consuma alcool sa mareasca numarul de cesti de cafea baute zilnic si nici sa consume bauturi care combina alcoolul cu cofeina. "Principala masura care trebuie luata de cei care s-au imbolnavit de ciroza din cauza consumului mare de alcool este sa evite alcoolul si nu sa consume mai multa cafea, desi aceasta din urma are efect protector", spun cercetatorii.


Despre autor:

Cronica Romana

Sursa: Cronica Romana


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.