Municipalitatea este dispusa sa aloce aproape un miliard de euro pentru o noua magistrala de metrou ce va face legatura intre Gara de Nord a Capitalei si Aeroportul International ""Henri Coanda"".

Consiliul General al Municipiului Bucuresti a adoptat ieri o hotarare privind indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect, informeaza Mediafax. Studiul de fezabilitate a fost intocmit, iar autoritatile locale au deja sursa de finantare pentru lucrarea estimata la 900 de milioane de euro, potrivit primarului general Adriean Videanu (foto).
FINANTAREA. Investitia va fi realizata cu ajutorul unei finantari acordate de guvernul japonez. ""Yen-creditul este la ora actuala cel mai ieftin credit guvernamental, cea mai ieftina solutie de finantare din lume. Creditul are o maturitate foarte mare, de 40 de ani, cu zece ani perioada de gratie"", a spus Videanu.
PROIECTUL. Lucrarile vor incepe anul viitor si, potrivit proiectului, vor dura aproape sapte ani. Tronsonul va porni de la actuala statie de metrou 1 Mai, urmand sa traverseze cartierul Pajura, zona Expozitiei (Piata Presei), Gara Baneasa, Aeroportul Baneasa, noul cartier construit de ""Baneasa Investment"" si localitatea Otopeni. Capatul de linie va fi Aeroportul ""Henri Coanda"", unde, potrivit studiului, statia va fi prevazuta cu ""multiple terminale"".
Traseul metroului va fi numai subteran , desi in proiectul initial erau prevazute portiuni supraterane, distanta urmand sa fie parcursa in maximum 25 de minute.