Producatorii de tigari si alcool vor creste preturile, incepand de luni, in urma aparitiei in Monitorul Oficial a Normelor de aplicare a Ordonantei care prevede includerea in accize a taxei pe viciu, transmite Rompres. Fumatorii si consumatorii de al
Producatorii de tigari si alcool vor creste preturile, incepand de luni, in urma aparitiei in Monitorul Oficial a Normelor de aplicare a Ordonantei care prevede includerea in accize a taxei pe viciu, transmite Rompres. Fumatorii si consumatorii de alcool vor plati cu cel putin 1 leu mai mult pentru un pachet de tigari si vor da cu 7 lei mai mult pentru un litru de alcool. Taxa pe viciu a fost introdusa pentru combaterea consumului excesiv de produse din tutun si bauturi alcoolice, altele decat vinul si berea. Taxa a fost stabilita la 200 de euro pe hectolitrul de alcool etilic si 10 euro pe ia de tigarete. Bauturile alcoolice medii si ieftine se vor scumpi cu circa 25%, iar dupa 1 iulie, odata cu intrarea in vigoare a prevederilor Codului Fiscal de crestere a accizei la 550 euro, se va ajunge la o crestere cu 30-35% a preturilor, potrivit reprezentantilor producatorilor de bauturi alcoolice. "Bautura ieftina, in jur de 60.000 lei, va fi mai scumpa cu 15.000 de lei, iar dupa 1 iulie aceeasi bautura va costa 80.000 lei", a declarat prim-vicepresedintele Patronatului din industria de profil - Garant, Mircea Todea. Acesta a precizat ca aplicarea taxei pe viciu nu este o masura care ar contribui la scaderea consumului de alcool in randul minorilor, deoarece masura nu acopera berea si vinul, doua produse la fel de "cautate" de studenti sau elevi. "Este o masura preferentiala, deoarece nu se aplica la bere sau vin care sunt foarte cautate. Bauturile alcoolice vor fi astfel preparate ilegal si va creste contrabanda", a spus Todea. Reprezentantul Garant a explicat ca scumpirea bauturilor alcoolice se va resimti in circa doua saptamani atunci cand unii producatori isi vor epuiza produsele aflate pe stoc. Taxa pe viciu nu va produce insa cresterea preturilor la bauturile premium importate. "Noi ne situam pe un palier de pret foarte ridicat si nu vom mai putea scumpi aceste bauturi. Astfel vom pierde din profitabilitate", a explicat directorul general pentru Romania al distribuitorului de bauturi alcoolice, Allied Domecq, Tudor Furir. Allied Domecq importa marcile Ballantine's, Teachers, Jack Daniels, Beefeater sau Finlandia. Reprezentantul Allied Domecq a spus ca, la momentul aderarii, companiile importatoare ale unor marci premium vor recastiga teren deoarece vor disparea taxele vamale si vor putea sa concureze mai usor la pret cu marcile locale.(L.M.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.