Avionul cu care seful statului zboara in strainatate, un Boing 707, da astazi ""examen"" pentru a se afla daca poate sa efectueze zborul spre Bruxelles la 15 iunie, cand presedintele si premierul vor participa la Consiliul European de vara. Aeron

Avionul cu care seful statului zboara in strainatate, un Boing 707, da astazi ""examen"" pentru a se afla daca poate sa efectueze zborul spre Bruxelles la 15 iunie, cand presedintele si premierul vor participa la Consiliul European de vara.

Aeronava este de doua luni la sol. A intrat in revizie anuala la 3 aprilie si de atunci termenele de livrare au tot fost amanate: ba 23 mai, ba 30 mai... Asta pentru ca o data cu schimbarea unuia dintre rezervoare s-a constatat si o hiba serioasa: avionul pierdea combustibil. Defectiunea a fost remediata, iar avionul, alimentat cu combustibil la maximum, cat pentru un zbor de 12 ore, nu mai pierde nici o picatura si nu reprezinta nici un pericol, ne-a declarat ieri directorul ROMAVIA, Adrian Goleanu, cel care si piloteaza aeronava prezidentiala cand il are la bord pe seful statului. Cu toate acestea, astazi Boeingul da testul decisiv pentru a afla daca il transporta la Bruxelles pe Traian Basescu sau se intoarce in revizie, iar presedintele zboara cu un BAC 1-11. La ora 10:00, aeronava va efectua un zbor de doua ore in spatiul aerian romanesc la inaltime si viteza maxime.
BATRANA. Aeronava prezidentiala are 32 de ani si 14.000 de ore de zbor. A fost renovata in mandatul lui Ion Iliescu, cand se spunea ca premierul Nastase refuza sa zboare cu ea. Nu anii si orele de zbor ar fi problema, ci ca este uzata moral, spune Goleanu. Tine pasul greu si cu dotarile moderne de comunicare pentru un sef de stat, dar si cu cerintele de confort. Cand vine vorba insa sa se achizitioneze o aeronava noua, oficialii de la Bucuresti se codesc din cauza pretului, care ar da prost la electorat. ""Daca scoti un avion pentru un sef de stat la 100 de milioane de dolari inseamna ca esti bun!"", ne-a declarat ieri directorul ROMAVIA. Alte variante ar presupune achizitionarea la 40-50 de milioane de dolari a unui Boeing 737 sau a unui AIRBUS 319, iar amenajarea se mai duce pana la 15-30 de milioane. Datele au fost comunicate Ministerului Finantelor, care a cerut ROMAVIA un plan de redotari care sa fie supus aprobarii CSAT. (Oana Stancu)

PREA ZGOMOTOS


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.