Cultura populara spune ca exista doua categorii de motociclisti. Cei care au cazut si cei care vor cadea.

Desigur, sunetul inevitabilitatii unei cazaturi de pe doua roti este sustinut de statistica neagra a accidentelor despre care am tot auzit de cand au iesit ghioceii. Iar probabilitatea ca tu, motociclist in Romania, sa iei contact cu asfatul este atat de mare, incat parca iti vine sa faci ca-n bancul cu statisticianul care afla ca probabilitatea de a se sui intr-un avion in care sa existe o bomba este atat de mare, incat omul cifrelor se hotaraste sa ia cu el cate un dispozitiv exploziv de fiecare data cand zboara. De ce? Pentru ca probabilitatea de a se sui intr-un avion in care sa fie doua bombe este extrem de redusa. Unele accidente se intampla din cauza ca cei mai multi soferi din Romania vad pentru prima data o motocicleta abia atunci cand nu-i acorda prioritate. Altele se intampla pentru ca, normal, daca mergi de prea multe ori cu 300 prin oras, la un moment dat nu mai atingi frana in milisecunda care trebuie. Iar cele mai multe se intampla, cel mai probabil, din cauza ca scoala de motociclete din Romania iti pune carnetul in mana si te felicita pentru ca stii sa faci patru jaloane, sase opturi si o linie dreapta in 2 minute si jumatate, intr-un poligon, pe un MZ obosit - sau, in cel mai fericit caz, pe vreun Marauder de 250. Toate astea, cam cu 7 km/h. Politistul examinator spune, de obicei, cursantilor ca ""motociclismul nu inseamna sa mergi cu 200 de km/h"", dar bietul incepator entuziasmat lasa vorbele sa-i intre pe o ureche si sa-i iasa pe cealalta. Si apoi isi cumpara vreun supersport de 200 de cai la 200 de kile si se infige cu el in primul cap de pod, ca nu l-a invatat nimeni niciodata ca nu se franeaza cu spatele. Dar putem sta linistiti, ca politia e cu noi.

Costin Giurgea, Top Gear