Fara sa straluceasca in ceea ce priveste designul, Toyota Avensis puncteaza din plin la interior,
unde spatiul generos o
recomanda drept o masina ideala de familie.

Pe nebanuite, niponii de la Toyota au escaladat tot mai mult pietele auto din intreaga lume, ajungand in prezent pe cea de-a doua pozitie a vanzarilor. Desi pare greu de crezut, explicatia este una singura, si anume calitatea produselor. Respectand acest deziderat cu tenacitatea specifica natiei care are in spate cateva milenii de traditie si istorie, Toyota a strans tot mai multi fani, fara ca masinile sale sa fie lideri incontestabili pe vreun segment, exceptie facand desigur LandCruiser.
MIGALA. Vazuta de afara, Toyota Avensis nu e masina care sa te dea pe spate si sa pici in reverie. Un design mai degraba clasic, linii domoale, care nu-ti agita adrenalina de la simpla privire. Argumentele lui Avensis se gasesc insa la interior. Calitatea materialelor folosite si migala cu care a fost realizat fiecare detaliu ridica la maximum stacheta, iar spatiul de care beneficiaza soferul si mai ales pasagerii din spate este chiar impresionant. Bordul este bine gandit, instrumentele fiind la indemana soferului si usor de manevrat indiferent de conditiile de trafic.
MOTOR. Propulsorul modelului testat a fost un turbodiesel de 2,2 litri D4D, care dezvolta 150 CP si are un cuplu de 310 Nm intre 2.000 si 3.200 rpm. In mers, motorul isi arata din plin calitatile, dovedindu-se o realizare tehnologica de exceptie. Extrem de silentios, aproape imperceptibil din interior, acest propulsor o poate duce pe Avensis pana la o viteza maxima de 210 km/h, fiind pus in valoare de o cutie manuala cu sase trepte. Tinuta de drum este eleganta si confortabila
CONSUM. In regim urban, Toyota Avensis cam sare peste medie, inghitind 11 litri la suta de kilometri. De aceea, mai degraba poate fi folosita cu succes si maximum de randament in vacante lungi, mai ales ca media consumului scade radical la mersul pe autostrada, undeva in jurul valorii de sase litri la 100 km/h, asta in conditiile unei viteze onorabile de croaziera de 130 km/h, in cea de-a sasea treapta. Nu este deloc obositoare la condus si nici pentru ceilalti pasageri.

DATE TEHNICE