Judetul Hunedoara ar urma sa fie traversat de Coridorul IV Paneuropean. O poveste veche, numai buna de umplut timpul la mesele rotunde cu piscoturi si cafele. Nu exista demnitar al statului roman care sa nu fi trecut prin judetul Hunedoara si s

Judetul Hunedoara ar urma sa fie traversat de Coridorul IV
Paneuropean. O poveste veche, numai buna de umplut timpul la mesele rotunde cu piscoturi si cafele.

Nu exista demnitar al statului roman care sa nu fi trecut prin judetul Hunedoara si sa nu fi promis ca lucrarile la celebra Autostrada Nadlac - Arad - Deva - Sibiu - Bucuresti - Constanta vor incepe in cel mai scurt timp. Mai mult, presedintele Camerei Deputatilor, Bogdan Olteanu, anunta recent la Deva ca Executivul dispune de bani pentru lucrarile la autostrazi. Au ramas doar promisiunile, drumurile proaste si familii indoliate.
EXPLICATII STEREOTIP. Dintre toate soselele hunedorene, DN 7 se distanteaza in periculozitate: noua morti si noua raniti grav in cele 12 accidente rutiere produse de la inceputul anului 2006. Inspectoratul Judetean de Politie invoca aceleasi motive de pe vechea placa: neadaptarea vitezei la conditiile de trafic, depasirile neregulamentare, incalcarile regulilor de circulatie de catre pietoni, oboseala la volan... Si totusi DN 7 este prea aglomerat pentru cat poate suporta. Traficul intens si greu depaseste cu mult suportabilitatea drumului. Cum soseaua face legatura cu iesirea din tara, traseul este plin de tiruri. Si unde sunt tiruri sunt si parcari. Iar unde sunt parcari sunt si ""fetite"". Zeci de prostituate isi fac veacul in aceste parcari, prestand mai ales in apropiere de Orastie si Santuhalm.
PE MANA LUI SEVER MURESAN. Ca numar de kilometri, Hunedoara si Deva sunt cele mai apropiate municipii din Romania. Accesul dintr-unul in altul se face pe un drum judetean aflat in asteptarea modernizarii. Cei 17 kilometri sunt parcursi in cel putin jumatate de ora, iarna chiar mai mult. Inventive, autoritatile judetene au gasit in urma cu un an o varianta pentru a rezolva problema drumului. In august anul trecut, Consiliul Judetean a aprobat un parteneriat cu Asset Management System Bucuresti, o societate reprezentata de controversatul om de afaceri Sever Muresan (condamnat in strainatate pentru frauda, inca judecat in Romania pentru devalizarea Bancii Dacia Felix). Firma bucuresteana reprezinta in aceasta afacere grupul luxemburghez Fibelfin, laudat de conducatorii Consiliului Judetean ca fiind unul dintre cei mai buni constructori din Europa, ""autorul"" circuitului de Formula 1 din Ungaria, Hungaroring. Pe scurt, intelegerea este urmatoarea: Consiliul Judetean vrea aeroport la Saulesti si sosea modernizata, cu patru benzi intre Hunedoara si Santuhalm (12 km de drum pana la DN 7). Valoarea estimata a celor doua investitii este de aproximativ 1.300 de miliarde de lei vechi, adica 40 de milioane de euro. Consiliul Judetean plateste doar 20% din suma necesara. Problema partenerului privat este tratata la modul ""il priveste de unde si cum isi scoate banii"". Intrebat despre acest aspect, Mircea Molot raspunde scurt: ""De fonduri nerambursabile ati auzit?"". Pentru proiecte de interes public, Uniunea Europeana nu acorda insa fonduri nerambursabile de zeci de milioane de euro unor firme private, ci doar autoritatilor publice. De zece luni nu s-a mai auzit nimic de cele doua proiecte ""marete"", totul se afla la stadiul de aprobari, sau cel putin asa sustin autoritatile locale. Intre timp, un drum Hunedoara - Deva ii ia navetistului destul timp din viata.

ATRACTIE. DN 7 este recunoscut pentru gropile sale, dar si pentru fetitele care lucreaza zi de zi aici


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.