Ieri, Uri Bider, patronul Calder-A International, a acuzat voalat autoritatile romane de dezinteres in privinta rezolvarii situatiei Rafo Onesti. Calder-A mai are nevoie de acordul AVAS pentru a deveni proprietara rafinariei.

Autoritatile romane tergiverseaza inexplicabil rezolvarea situatiei Rafo Onesti, potrivit lui Uri Bider, patronul firmei Calder-A International B.V., care a cumparat de la Balkan Petroleum (BkP) pachetul majoritar de actiuni al rafinariei. ""Nu inteleg de ce intarzie. Poate vor ca rafinaria sa ajunga la faliment. Am putea s-o cumparam mai ieftin"", a spus ieri Uri Bider. El este impreuna cu Todor Batkov principalul investitor al Fondului PMG, actionarul majoritar al Calder.
""La Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) au fost depuse toate documentele aferente contractului de cesiune de actiuni si asumare a obligatiilor Rafo Onesti. De asemenea, acum sase luni am propus Finantelor un sistem de plata a datoriilor de baza catre stat. Nu primim raspuns de la nimeni"", a declarat Marin Anton, presedintele firmei V & V Trading, care administreaza rafinaria. Contractul pentru preluarea a 98% din actiunile Rafo dintre Calder-A si BkP a fost incheiat la 12 iulie 2005, dar a fost inghetat pentru ca patronul BkP, Marian Iancu, s-a razgandit. Putin inainte de a fi arestat, la 16 mai, Iancu s-a razgandit din nou si Anton a putut spune ieri ca ""toate disensiunile au fost rezolvate"". Pentru a-si produce efectele contractul trebuie aprobat de AVAS.
DATORII. Calder-A a platit deja 44 de milioane catre Petrom, dar mai are de platit statului circa 9.000 de miliarde de lei vechi, din care nu recunoaste decat 6.400 de miliarde de lei vechi. ""Statul pretinde ilegal majorari si penalitati de intarziere la plata datoriei din octombrie 2003, pentru ca este in vigoare hotararea Judecatoriei Bacau, care a blocat datoria la 6.400 de miliarde"", spune Marin Anton. ""Sentinta prevedea transformarea datoriilor in actiuni. Statul a contestat-o, dar nu trebuia sa perceapa penalitati"", adauga el. Anton pune pe seama penalitatilor pierderea neta de circa 1.537 de miliarde de lei vechi.