Piata vopselelor decorative si a lacurilor se ridica la 140 de milioane de euro, in Romania. Principalele firme fac investitii importante si se pregatesc sa castige procente cat mai mari din cresterea estimata pentru acest an, circa 10%-15%.

Batalia pe piata vopselei se duce intre 4 companii importante, care detin peste 75% din cifra de afaceri a acestei industrii. Dufa, Kober, Fabryo si Policolor se lupta pentru a se pozitiona cat mai bine pe piata si pentru a lua procente cat mai mari din cresterea progonozata. ""Piata are un mare potential, cu un consum de 4 litri de vopsea pe cap de locuitor, Romania se afla departe de media din UE"", spune Laurentiu Ispir, de la compania Oresaventures. In Europa Centrala si de Est, media incepe de la 9 kg in Ungaria si ajunge pana la 17 kg in Germania.
INVESTITII. Cele patru companii duc o batalie acerba prin investitii. Cea mai recenta lovitura a dat-o Fabryo, al treilea producator de vopsea de pe piata romaneasca, cu o cota de 18%, care a semnat un parteneriat pe termen lung cu o mare companie internationala DuPont. Colaborarea se va traduce prin utilizarea de materii prime DuPoint in fabricarea de lacuri si vopsele. ""Am lansat vopseaua lavabila cu Teflon, care are o rezistenta deosebita la pete si ofera cel mai mare grad de lavabilitate"", spune Daniel Guzu, fondatorul si directorul general al Fabryo. Colaborarea cu DuPoint si investitia de 15 milioane de euro in constructia unui centru de productie la Popesti-Leordeni va permite o dezvoltarea mai accelerata decat ritmul de crestere al pietei, in ansamblu. In lipsa unor studii clare, piata vopselelor decorative si a lacurilor este estimata la 140 de milioane de euro, la cumparator, sau la 85 de milioane de euro la producatori, spune Guzu.

PROGRAME DE CULOARE