Lansat la Salonul Auto Detroit in 1999, primul model Santa Fe a fost urmat in 2004 de Tucson, pentru ca in acest an sa apara noul model Santa Fe.

Mai mare decat predecesorii sai, acesta ofera un confort sporit, de automobil de clasa mare. Exista mai mult spatiu interior, mai mult lux, iar masina ramane manevrabila, in pofida dimensiunilor sale mai mari. Grila fata pune in evidenta proportiile liniilor caracteristice duble ale capotei, in tip ce grupurile de lumini din fata prezinta luminile de proiectie tip faze lungi, cu sticla transparenta si corp negru. Rotile, de 18 inch, dau o impresionanta garda la sol. De asemenea, spatiul interior mai mare a permis realizarea unei masini care ofera si optiunea a sapte locuri. Scaunele au actionare electrica dubla, cu tetiere integrate si sustinere
lombara reglabila, precum si reglare a inaltimii. In ceea ce priveste echiparea moto, aceasta este realizata din doua propulsoare. Tehnologia turbinei cu geometrie variabila (VGT) inseamna un motor diesel de 2,2 litri, de 150 CP, in timp ce motorul pe benzina V6 are 2,7 litri, cu 24 supape, avand 189 CP. Masurile de protectie includ prezenta a sase airbag-uri ca standard, fiecare loc avand o centura de siguranta fixata in trei puncte. Lansarea noului Hyundai Santa Fe in Romania a avut loc joi, intr-un cadru foarte bine ales pentru un asemenea eveniment, Palatul Mogosoaia. La petrecere au luat parte multe vip-uri, totul incheindu-se cu un recital Voltaj.