Pe Zoltan Nagy l-am cunoscut intamplator la ultimul targ erotic din Bucuresti. E un tip solid, mare militant pentru crearea unei industrii erotice romanesti. Cu un aer de Fidel Castro epilat (e ras in cap si pe obraji) mi-a spus convins, in timp ce b
Pe Zoltan Nagy l-am cunoscut intamplator la ultimul targ erotic din Bucuresti. E un tip solid, mare militant pentru crearea unei industrii erotice romanesti. Cu un aer de Fidel Castro epilat (e ras in cap si pe obraji) mi-a spus convins, in timp ce beam o cafea: ""Trebuie sa invingem!"".

S-a nascut la Cluj, in 1961, si habar n-am de ce e tare mandru ca e scorpion. In tinerete visa sa ajunga un fel de Ladislau Boloni, un mare fotbalist, ceva.
De la Orastie la pornografie
Marele sau talent sportiv il dusese in 1989 sa joace la echipa de fotbal Dacia Orastie, in Divizia B. Descatusat de revolutie, s-a facut fizioterapeut si mic invartitor de afaceri, pe filiera Ardeal - Budapesta. Ca mai toti ""biznismenii"" din acea perioada de inceput dadea farfuria sau rulmentul si lua la schimb salam sau bautura fina. De multe ori nu prea ajungea cu banii acasa, fiindca ii spargea prin peep-show-uri, carciumi cu striptease sau sali de cinema porno din Budapesta. Dupa o matura cugetare si o perioada de zbucium sufletesc si-a dat seama ca ar putea sa faca bani in loc sa-i dea. Dupa lozinca ""sa invatam limba rusa cantand"", s-a apucat sa se distreze, sa invete sa faca afaceri cu erotism si chiar sa produca un oarece venit in acelasi timp. A deschis in 1995 primul peep-show (pentru neinitiati, chestia aia unde dai un ban si poti sa vezi in spatele unui geam o tipa care se balangane erotic sau se masturbeaza) din Romania, la Cluj. Intreprinderea avea program de aprozar, de la 10 de dimineata la 8 seara, si publicul era format in general din functionari aflati in pauza de pranz, pensionari care pretextau ca fac piata sau oameni care, venind de la munca inainte sa-si vada nevestele de care erau plictisiti, voiau sa-si clateasca ochii. Afacerea a tinut o perioada, numai ca s-a scumpit chiria spatiului, iar Zoli, spirit dinamic, voia sa incerce si altceva. A facut o trupa de striptease care se dezbraca doar la petreceri private, pentru chelii cu dare de mana. Clujul devenise prea mic pentru managerul erotic, asa ca a descalecat cu trupa cu tot in Bucuresti. In 2002, cum a aparut legea care permitea producerea filmelor porno, firma lui Zoli, Bel Ami, a intrat in paine. Cu o camera amarata si un reflector care semana cu un far de tractor, dl Nagy s-a apucat de treaba.
Sindicalism porno
La inceput nu prea stia nici ce poate impune pe piata, nici cum sa-si vanda productiile. L-a enervat neseriozitatea ""actorilor"" romani. Erau fete sau baieti aflati in ""dificultati financiare temporare"" care filmau una-doua scene, incasau o suta-doua de euro, dupa care se pierdeau in natura patriei. Zoli ar fi vrut sa fabrice, in timp, staruri adevarate, cunoscute peste tot: ""Aici, in Romania, toate fetele care vin sa filmeze cred ca or sa se umple de bani, ca isi iau imediat Ferrari si o sa le curteze celebritati. Din zeci de mii de fete care joaca-n filme porno numai cateva ajung intr-adevar celebre. Un star adevarat trebuie sa aiba la activ cateva sute de filme, sa stie sa vorbeasca, sa danseze, sa se imbrace. Nu e asa simplu. La noi vine o fata, joaca intr-o prostie, eventual zice ca a avut o relatie cu cine stie ce fotbalist si gata, crede ca-i celebra"". Mi-a explicat ca in Romania, pe filmarea unui act sexual nu se da mai mult de 200 de euro, iar un film porno autohton are un buget total doar de 4.000-6.000 de euro, cu plata modelelor, lumini, locatie, machiaj si personal tehnic. El a produs pana acum vreo 20 de filme, intampinand mari greutati. A incercat sa faca si filme de nisa, cu sado-masochisti, batrani sau homosexuali. A gasit femei de 60 de ani dispuse sa fimeze (pe bani de o ciorba ceva mai consistenta) si a vazut ca homosexualii o fac din pasiune, in fata camerei, fara viagra. Asta spre deosebire de baietii hetero: ""Cand vin la casting, multi se dau niste mari macho, daa€™ cand le pui luminile-n nas, se agita echipa in jurul lor, nu li se mai scoala nici cu pastile"".
E nemultumit ca publicul romanesc nu e ""patriot"". Amatorii de pornografii prefera sa descarce filme straine de pe net in loc sa cumpere productiile nationale, cu miros de telemea si ceapa. De vandut se vand in 4.000-5.000 de bucati DVD-urile care se dau impreuna cu reviste de specialitate si cam intr-o mie cele distribuite doar prin sex-shop-uri.
Zoli e foarte nemultumit de lipsa de solidaritate intre cei cativa producatori autohtoni: ""In loc sa fim uniti, noi ne certam intre noi. Sunt doar cateva firme si alea isi sufla intre ele starurile, isi fac reciproc de rahat productiile"". Un moment am avut senzatia ca ma aflu la un miting sindical si urmeaza o lista de revendicari.
Mandru viitor
Onorabilul domn Nagy vrea sa intre in relatii cu mari case producatoare din vest, pe care sa le aduca aici, sa filmeze cu romani. Are deja o lipeala cu Bela Agency, o firma de talie europeana. S-a prins care-i trend-ul mondial: ""Nu prea mai tin astea cu piscine, lux, totul ca la carte. Se cauta filme din «categoria rustic» sau din astea care par de amatori, cu situatii din viata"". Vrea sa faca si niste Oscaruri porno romanesti, pe care sa le boteze ""Premiile Amor"". Fiind un talent multilateral, deja a desenat statuia. L-am lasat visand la cresterea exponentiala a ""industriei"". M-am consolat cu ideea ca, in eventualitatea in care o sa ma dea afara Marius Tuca, ma va angaja Zoli usier la palatul firmei lui, sa deschid-inchid portile de mahon cu clante in forma de falus, bineinteles.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.