Anual, in Romania se vand pana la cinci ambarcatiuni de lux. Iahturi de talie mica si mijlocie vor poposi pana duminica, 14 mai, in Piata Revolutiei din Capitala, in cadrul expozitiei Romanian Boat Show.

Cel mai scump iaht apartinand unui roman ajunge, conform organizatorilor expozitiei, la 3,8 milioane de euro. La expozitie puteti gasi totusi si ambarcatiuni mai ieftine. De exemplu, Orizon de la Blue Line, la 3,9 metri lungime si 1,8 latime, are pretul de 4.860 de euro fara TVA. Crownline, de 5,8 metri lungime, cu 190 de CP de la NM Marine, o puteti achizitiona cu 28.000-29.000 de dolari, in functie de echipament. Crownline 270, o ambarcatiune mai mare, o puteti cumpara cu 104.000 de dolari. Din cauza ca la aceste sume se adauga accizele si taxele vamale, oamenii prefera sa le achizitioneze in leasing, dupa cum a precizat reprezentantul NM Marine. In cadrul expozitiei mai gasiti barci Lema produse in Spania de la Unicomp, la 15.000-17.000 de euro, fara taxe, sau de croaziera, la 65.000 de euro, tot fara taxe.
LEGISLATIE. Accizele pentru ambarcatiunile de lux de 50%, introduse anul trecut, reprezinta o problema spinoasa atat pentru importatori, cat si pentru producatorii locali. Accizarea nu se face diferentiat, in functie de marimea motorului sau de puterea acestuia, bagand in aceeasi oala iahturile pentru copii cu cele din gama de lux. Si asta din cauza ca, dupa cum precizeaza Yacht Clubul Regal Roman, practica de impozitare si de accizare in Romania se face de-a valma. In sensul ca, veliere de 5-6 metri se accizeaza, impoziteaza la fel ca veliere de 24 de metri sau mai mari. Asa cum barci mici cu motor sunt puse la un loc cu megamotoriahturi. De altfel, dupa cum precizeaza Cornila Aurel de la Unicomp, dealerii nu reusesc sa vanda decat patru-cinci ambarcatiuni pe an in tara noastra.

REPREZENTANTA. Putine firme care vand iahturi in strainatate au dealeri in Romania