Noaptea, creierul nu doarme, ci consuma calorii. Cand visam, anumite zone ale creierului ""ard"" peste 30% din calorii, iar cand avem cosmaruri, chiar 40%.

Profesorul Jean-Marie Bourre, autorul lucrarii ""La nouvelle dietetique du cerveau"", recomanda intr-un interviu aparut in ultimul numar al revistei Paris Match sa evitam starea de hipoglicemie in timpul somnului. Astfel, prof. Jean-Marie Bourre spune ca persoanele care au o alimentatie dezechilibrata ""uita"" ceea ce au visat. Profesorul Jean-Marie Bourre avertizeaza ca foamea si satietatea trec prin creier. Organismul simte lipsa hranei, informeaza creierul si astfel apare senzatia de foame. Dupa ce am mancat suficient, semnalul ajunge la creier si in aproximativ 20 de minute acesta declanseaza starea de satietate. Glucoza este pentru creier ca motorina pentru motorul unei masini. Trei minute fara glucoza provoaca moartea definitiva a neuronilor. Principalele alimente bogate in glucoza sunt painea, pastele, cartofii, legumele uscate. Zilnic, creierul are nevoie de 250 de grame de glucide, alimente care contin glucoza. Dar un creier sanatos are nevoie si de proteine de calitate, de origine animala, din oua, peste, fructe de mare, carne. Aceste proteine fabrica substante care asigura legatura intre neuroni si neuromediatori. De aceea este foarte important ca la fiecare masa sa avem in meniu acest tip de proteine. Si inca un amanunt: creierul are nevoie si de lipide, deoarece este unul dintre organele constituite prioritar din tesut gras. O lingura de ulei de nuci este o sursa buna de lipide, ce asigura buna functionare a mecanismelor extrem de complicate ale creierului omului.