Lansat in urma cu un an, noul model Fiat Croma nu si-a atins inca scopul initial, acela de a readuce producatorul italian in varful vanzarilor de masini mari.

Cu toate acestea, urmasul primului Croma, scos pe piata acum aproape doua decenii, este o realizare mai mult decat notabila, mai ales in conditiile in care Fiat este o marca profilata in special pe realizarea automobilelor de mic litraj.
SPATIOS. Noul Croma este realizat intr-o singura versiune de caroserie, care imbina caracteristicile unui break cu un MPV. Daca exteriorul este prietenos, fara sa exceleze, interiorul este de-a dreptul impresionant, in special prin spatiul de care pot beneficia fara batai de cap cei cinci pasageri. Portbagajul are un volum de 500 de litri, capacitatea sa putandu-se mari pana la 1.620 de litri in cazul rabatarii banchetei din spate. Bordul este bine gandit, iar schimbatorul de viteze este asezat pe consola centrala. Varianta testata, diesel 1,9 Multijet, beneficiaza, in versiunea de echipare de top Emotion, de sistem de sonorizare Blaupunkt cu CD-changer, scaune de piele incalzite, tapiterie din piele si pilot automat actionat de pe volan. In privinta sigurantei oferite de Croma, aceasta este data de cele sapte airbaguri care exista de la varianta de baza in sus. Directia este buna, iar franele ajustate cu ABS de ultima generatie impresioneaza. Motorul turbodiesel de 1,9 litri dezvolta 150 CP la 4.000 rpm, fiind silentios, indiferent de accelerarea dictata intr-una dintre cele sase trepte ale cutiei de viteze. Din pacate, la capitolul consum, Croma nu exceleaza, inregistrand in regim mixt aproximativ 8,5 litri la 100 km.