Expus la Salonul Auto de la Geneva, conceptul viitorului model 101 EX dezvaluie o masina care imbina armonios liniile specifice acestui inceput de secol cu elementele retro specifice faimoasei marci de lux. Considerata una dintre cele mai conser
Expus la Salonul Auto de la Geneva, conceptul viitorului model 101 EX dezvaluie o masina care imbina armonios liniile specifice acestui inceput de secol cu elementele retro specifice faimoasei marci de lux.


Considerata una dintre cele mai conservatoare marci de automobile, Rolls-Royce a fost una dintre senzatiile Salonului Auto de la Geneva. Desi nu obisnuieste sa iasa la rampa prea des cu modele noi, firma britanica a prezentat cel de-al doilea prototip in doi ani.
CLASA. Denumit 101 EX, conceptul este de fapt varianta coupe a viitorului cabriolet care urmeaza sa apara in vara lui 2007. Noul model are in plus, bineinteles, un acoperis integral construit din fibra de carbon. La capitolul asemanarilor, proiectantii au mers pe aceeasi stralucita idee a portierelor cu deschidere retro, in timp ce geamurile sunt prevazute cu un cadru de aliaj cromat. Fata de modelele actuale ale Rolls-Royce, atat 101 EX cat si modelul cabrio vor avea dimensiuni ceva mai reduse. Sasiul va fi realizat dintr-un aliaj usor, care sa confere modelului o greutate redusa substantial fata de modelul Phantom, iar dimensiunile sale vor fi reduse sensibil. In ceea ce priveste portierele, acestea au fost gandite cu actionare electrica. Desi nu exista garantii, se pare ca viitorul 101 EX va prelua motorul cu 12 cilindri in V de la Phantom, care scoate nu mai putin de 458 de CP si 722 Nm, cu ajutorul unei cutii de viteze automate, cu sase rapoarte. Cum motorizarea este aceeasi, dar greutatea difera, este de asteptat ca 101 EX sa aiba performante superioare fata de Phantom, care are o viteza maxima limitata de 250 km/h si atinge suta de kilometri in maximum sase secunde de la plecarea de pe loc.
INTERIOR. Fiind vorba de o masina de lux si nu de una de vacanta, conceptul viitorului 101 EX are prevazute patru locuri. Interiorul este unul de vis, intreg habitaclul fiind ajustat cu lemn de trandafir si stejar, exceptia constituind-o doar bordul, finisat in aluminiu, care se asorteaza perfect cu cadrul geamurilor. Pe aceeasi linie a luxului de clasa, carcasa care acopera farurile este imbracata la randul sau in piele. Deocamdata, prototipul prezentat in urma cu o luna si jumatate la Geneva este catalogat de oficialii britanici drept un model experimental, dar cunoscatorii afirma ca o varianta deloc indepartata de cea dezvaluita in Elvetia ar fi in calcul sa apara pe sosele in aproximativ doi ani. Ca intotdeauna, targetul Rolls-Royce este reprezentat de high-life-ul societatii, unde masina confera un statut inca dinaintea declinarii identitatii.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.