VALORI LOCALE. La initiativa BDR- Associates s-a desfasurat pentru prima data in Romania Concursul Superbrands adresat brandurilor existente pe piata locala. Au fost inscrise un numar de aproxiumativ de 2000 de branduri internationale si locale. Un numar de 500 dintre acestea au primit statutul de Superbrand. Brandurile romanesti selectate au dominat la capitolul servicii, divertisment si media, spiritualitate si organizatii caritabile in timp ce zona de bunuri de folosinta indelungata, auto si tutun a fost dominata de brandurile internationale. Dacia, Borsec, Petrom, Gerovital, Arctic, Flamingo, Algocalmin sunt cateva dintre brandurile romanesti care au acum statutul de Superbrand. Dintre cele internationale : Microsoft, Adidas, Gillette, Volvo, Mercedes-Benz, Coca-Cola. Criteriile luate in considerare sunt reputatia, notorietatea, un barometru important in acest proces fiind votul online al consumatorilor care au raspuns sondajului online realizat pe site-ul Superbrands Romania.
PUBLICITATEA LA OLTENI. I""Mag este un festival de publicitatea desfasurat in Craiova si aflat anul acesta la cea de-a treia editie. Initiativa apartine Asociatiei pentru Integrare Europeana Quiz, din Craiova. "" I""Mag, in primul rand se adreseaza tinerilor care doresc sa-si construiasca o cariera in domeniu. In al doilea rand, pietei locale: oamenii de afaceri din Craiova nu sunt obisnuiti sa apeleze la serviciile unei agentii si nici agentiile de publicitate mari nu au filiale in Craiova. Iar cele mici, locale nu se dezvolta tocmai din cauza acestei rezistente. Anul acesta perspectiva interculturalitatii este deschisa prin invitarea la proiect a 15 tineri din Bulgaria."" (Camelia Olteanu - Pressedinte AIE Quiz). Printre agentiile care anul acesta vor juriza lucrarile tinerilor dar se vor implica si in activitati de trainig fac parte : RoSpotLine, Babel Communications, Brands&Bears, Leo Burnett.
SAVOARE DE LA SAFF. Agentia Prais se ocupa de comunicarea unui brand tanar, Caramelele Cipi produse de Saff. Saff, o importanta companie de distributie pe piata romaneasca si-a diversificat portofoliul devenind producator de dulciuri. ""Ne-am dorit mereu ca si firmele romanesti sa inceapa sa investeasca in imaginea lor, stiind cat de benefic este ca pe langa reclama, sa comunici: sa-ti prezinti investitiile, activitatea firmei, produsele, echipa si modul cum intelegi sa te implici in comunitate"" Silvia Bucur, Director General, PRAIS Corporate Communications
SI LA MARE. Carrefour, un brand international de succes pe piata romaneasca, va deschide in toamna acestui an un nou centru comercial, in Constanta. Centrul Comercial Tom, va reuni un hypermarket Carrefour, Bricostore, Mediagalaxy si o galerie cu peste 100 de restaurante si magazine. Centrul din Constanta este al saptelea proiect Carrefour din Romania. (grupaj realizat de Eliza Dumitrecu)