Contestat de unii, apreciat de altii, dar sustinut de Traian Basescu, proiectul Pasajului Suprateran Basarab intra in linie dreapta.

Dupa aproape sase ani de dispute, lucrarile se apropie de start. Licitatia organizata maine de Municipalitate va alege firma care se va ocupa de construirea pasajului. Caietul de sarcini a fost cumparat de 48 de societati, iar conditiile de participare la licitatie au fost foarte stricte. Teoretic, ofertantii trebuie sa dovedeasca faptul ca, in ultimii cinci ani, au obtinut contracte pentru constructia de poduri, viaducte sau sosele suspendate in valoare de cel putin 75 de milioane de euro (273.195.000 lei), iar cifra medie de afaceri pe ultimii trei ani a fost de 120 de milioane de euro (437.112.000 lei). Unul din criteriile de departajare va fi durata de executie, termenul impus de Primarie fiind de trei ani.
ISTORIC. Pasajul Basarab a fost cel mai controversat proiect initiat de Traian Basescu atunci cand era la sefia Capitalei. In primul mandat, 2000-2004, actualul presedinte n-a reusit decat sa-l schiteze. A venit insa al doilea mandat, ce-i drept mai scurt, dar cu rezultate. Avand Consiliul General de partea lui, Basescu a reusit sa obtina aprobarea pentru construirea pasajului. Nemultumiti si revoltati de decize au fost de la inceput locuitorii zonei Titulescu, afectati direct de constructie. Lucrurile s-au mai schimbat, Basescu a plecat la Cotroceni, iar la Primarie a venit Adriean Videanu, care a fost nevoit sa implineasca visul presedintelui. Numai ca putin altfel. Varianta lui Videanu a fost una mai lunga si mai scumpa. Astfel, pasajul va costa peste 178 de milioane de euro. Fata de proiectul initial, pasajul este mai lung cu aproape un kilometru si mai scump cu 100 de milioane de euro. Astfel, pasajul ar urma sa se intinda pe o lungime de 1,9 kilometri, din Soseaua Titulescu pana in Soseaua Grozavesti. (Monica C. Andrei)

NEGOCIERI