De la 1 ianuarie 2007, cei care vor sa-si achizitioneze o masina sau o casa in leasing vor plati TVA nu doar la rate, ci si la dobanda. Facilitatile vamale la leasing ar putea sa dispara.

Leasing sau credit? O data cu intrarea in vigoare a Legii institutiilor financiare nebancare, dar si cu alinierea legislatiei romanesti la cea europeana, leasingul financiar si-ar putea pierde principalele avantaje pe care le detine in fata creditului, dupa cum precizeaza reprezentantii societatilor de leasing din Romania. Translatarea catre produsele bancare si disparitia leasingului financiar ar putea fi consecintele imediate. Societatile de leasing iau in calcul si repozitionarea in zona leasingului operational.
Banca Nationala a Romaniei va elabora treptat normele de aplicare a ordonantei privind activitatea institutiilor financiare nebancare (IFN), primele reglementari urmand sa fie finalizate pana la 4 mai, a declarat ieri prim-viceguvernatorul BNR, Florin Georgescu. BNR va elabora pana in luna august reglementarile privind raportarile statistice pe care societatile de tip IFN va trebui sa le depuna. IFN-urile vor fi clasificate in functie de registrul in care se inscriu la BNR. Astfel, Registrul General va cuprinde societatile monitorizate, Registrul Special - societatile supravegheate si Registrul de Evidenta - casele de ajutor reciproc si cele de amanet.
TAXE. Plata de TVA si la dobanda de la 1 ianuarie 2007 si disparitia avantajelor vamale ar putea duce atat la scumpirea leasingului financiar, cat si la disparitia societatilor mici de leasing, sau la reorientarea societatilor de leasing bancare catre alte tipuri de imprumuturi, dupa cum a precizat Septimiu Postelnicu, de la HVB Leasing. Finantarile in leasing au ocupat anul trecut 6,5% din piata creditarii. Leasingul este considerat acum in Codul vamal ca import definitiv cu regim suspensiv. Disparitia avantajelor vamale inseamna majorarea taxelor vamale, care acum sunt de minimum 30% si se aplica numai valorii reziduale, de minimum 20%.