A 9-A EDITIE A EXPOZITIEI SPRING EXPO ORADEA Publicului bihorean, in special, si tuturor celor interesati de domeniul constructiilor si al amenajarilor, in general, li se adreseaza cea de-a 9-a editie a expozitiei Expo Spring de la Oradea. In perioada 30 martie-2 aprilie 2006, Sala Sporturilor din Oradea gazduieste aceasta manifestare, organizata de Expo Varadinum in colaborare cu Camera de Comert si Industrie Bihor si cu Primaria Municipiului Oradea. Intr-un oras in care numarul caselor construite, respectiv renovate, creste de la an la an, se aduna in aceasta perioada firme din domeniul constructiilor, ambientului si al mobilei, incercandu-se sa se raspunda astfel nevoilor tot mai mari exprimate pe piata constructiilor si a amenajarilor. Fata de anul precedent marimea spatiului inchiriat si numarul expozantilor au crescut cu 12% si, date fiind interesul si prezenta firmelor straine, se preconizeaza o viitoare internationalizare a sa. Pentru a va face o idee asupra evenimentului, iata cateva dintre punctele atinse de tematica evenimentului: proiectare si executare in constructii, materiale de constructii, materiale izolatoare, vopsele, adezivi, tencuieli, instalatii de incalzire si climatizare, instalatii electrice si sanitare, decoratiuni interioare si exterioare, tehnica de iluminat, mobilier si accesorii si multe altele... CAMEX BRASOV In perioada 30 martie-2 aprilie, la Sala Sporturilor, toti brasovenii, si nu numai, sunt invitati sa viziteze cea de-a IV-a editie locala a Expozitiei Nationale de Constructii si Instalatii CAMEX. Eveniment de referinta pentru viata economica a regiunii, editia din acest an reuneste la Brasov 200 de companii locale, nationale si internationale, companii din domeniul constructiilor si instalatiilor. Constructori de cartiere rezidentiale sau hale industriale, producatori de tamplarie PVC, companii specializate in restaurarea cladirilor, importatori de gresie, faianta si de vopsele, cu totii se vor reuni pentru patru zile la Sala Sporturilor sub brandul CAMEX. Celor interesati de cumpararea sau de construirea unei case reprezentanti bancari le vor acorda gratuit consultanta financiara dorita, precum si cele mai competente sfaturi. Cele peste 150 de companii prezente va provoaca sa le vizitati standurile, cu demonstratii inedite, sfaturi de la specialisti si produse la preturi de producator. HOLFRESH DE LA HOLCIM HolFresh este un nou serviciu oferit de Holcim clientilor sai si are functia de a mentine betonul proaspat pentru maximum jumatate de ora, timp suficient pentru pregatirea cofrajelor pe santier. Echipamentul mobil care asigura acest serviciu are o capacitate de 10 metri cubi de beton proaspat si este prevazut cu o rampa de acces pentru mixerul de beton. Echipamentul mobil HolFresh poate fi inchiriat de la statiile de betoane ecologice din Craiova si Bucuresti-Progresul. ""In prezent, oferim acest serviciu inovator pe piata romaneasca clientilor nostri din Bucuresti si Craiova, dar intentionam sa-l extindem in toate statiile noastre de betoane, in functie de cerere. HolFresh completeaza gama de servicii pe care o propunem clientilor nostri pentru a le putea satisface nevoile"", a declarat Markus Wirth, director general Holcim (Romania). EXPOZITIE DE ECHIPAMENTE, INSTALATII TERMICE SI SANITARE Incepand de ieri, 22 martie, si pana la 25 martie, Romexpo SA organizeaza cea de-a XII-a editie a unei manifestari de prestigiu care se bucura nu numai de aprecierea specialistilor, ci si de o atentie deosebita din partea publicului larg: Romtherm, expozitie internationala specializata pentru echipamente de incalzire, racire, conditionare a aerului si izolatii. La editia din acest an participa 270 de firme, dintre care 84 sunt straine, cele mai cunoscute din domeniul incalzirii, racirii si conditionarii aerului. Centrale termice
Expozantii reprezinta 16 tari: Austria, Bulgaria, Croatia, Elvetia, Franta, Germania, Grecia, Italia, Polonia, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Turcia, Ucraina si Ungaria. Un lucru interesant de mentionat ar fi acela ca toti cei interesati in a afla detalii concrete privind legislatia in domeniu au in acest an pus la dispozitie un punct de informare, organizat de Romexpo in colaborare cu Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Centrale Termice. Tot aici, cei care doresc pot fi familiarizati cu noile tehnologii pentru incalzire. Punctul de informare va fi gazduit in pavilionul 13, standul 61. HYPERMARKET, LA BAIA MARE Gunter Grieb, directorul general al Kaufland Romania, declara deunazi: ""Intentionam ca, intr-o prima etapa, sa ajungem la 50 de magazine in urmatorii patru ani"". Tot ceea ce societatea a intreprins in ultima perioada confirma acest plan. La 16 martie, cel de-al saselea hypermarket Kaufland s-a deschis la Baia Mare, necesitand o investitie care se ridica la aproximativ 8 milioane de euro. La deschiderea oficiala a hypermarketului din Strada George Cosbuc, care a avut loc la 15 martie, au participat directorul general Kaufland Romania, Gunter Grieb, viceprimarul Stefan Ovidiu, directorul Cancelariei Prefecturii Maramures, Dan Buca, si directorul magazinului Kaufland din Baia Mare, Fodor Bela. Magazinul din Baia Mare este ridicat pe o suprafata de 6.000 mp, pe un teren de 14.000 mp, pe care se mai desfasoara si o parcare de 226 de locuri. FARA CHELTUIELI SUPLIMENTARE Din 16 martie, clientii Media Galaxy, una din retelele de magazine administrate de Altex, pot achizitiona bunuri electronice si electrocasnice in 12 rate lunare, fara dobanda, fara comision de acordare si fara avans, potrivit unui comunicat al Altex. Astfel, clientii vor plati doar pretul produsului, in 12 rate lunare, fara cheltuieli suplimentare rezultate in urma acordarii creditului. ""Este o facilitate pe care o acordam clientilor nostri (...). Dorim sa venim in sprijinul clientilor si sa ii scutim de plata costurilor pe care le presupune acordarea unui credit"", a declarat Ramona Radut, directorul Diviziei de credit de consum din cadrul Altex. Orice client poate obtine un astfel de credit, cu conditia sa fie cetatean roman, sa aiba varsta cuprinsa intre 20 si 65 de ani si un venit minim de 225 de lei pe luna. Pentru un credit in valoare de maxim 4.000 de lei, clientii nu trebuie sa prezinte decat buletinul de identitate. ELECTROCASNICE SI BUCATARII MODULARE Ce faci cand vrei sa-ti mobilezi bucataria? Mergi la un magazin de mobila! Dar cand vrei sa-ti utilezi bucataria? Mergi la un retailer de electrocasnice! In urma parteneriatului incheiat de DOMO cu ALNO, cea mai mare companie germana producatoare de mobila de acum, la DOMO vei gasi si un shop-in-shop specializat in bucatarii modulare. Astfel, pe langa mobila de bucatarie executata la comanda in Germania, in magazine se ofera si consiliere in alegerea celor mai potrivite echipamente incorporabile. Primele rezultate ale acestui parteneriat sunt deja vizibile in magazinul DOMO din galeriile Real Timisoara, deschis pentru public la data de 16 martie. Din acelasi magazin
Clientii care vin in magazinele DOMO si doresc o bucatarie complet mobilata si utilata beneficiaza de ajutorul personalului specializat, care simuleaza pe computer bucataria, tinand cont de spatiul si dorintele clientilor. Acestia pot pleca acasa cu schita, costul si siguranta ca tot ceea ce au comandat se va produce pentru ei in scurt timp si la o calitate ireprosabila. Showroom-ul ALNO este in acest moment singurul din Romania, iar DOMO isi propune ca pana la sfarsitul anului sa deschida alte patru-cinci magazine de prezentare ALNO in principalele orase ale tarii. EFECTELE AMENAJARILOR Compania David Wilson Homes, din Marea Britanie, ce are ca domeniu de activitate constructia de case, in colaborare cu Universitatile din Nottingham si Leicester au desfasurat un interesant proiect numit Life, cu scopul declarat de a cerceta modul in care o familie se foloseste de functiunile camerelor si de a observa ce efect are designul unei case asupra celor care locuiesc in ea. Impreuna, dar separat! Spatiul pare a fi ingredientul-cheie pentru armonia in casa, potrivit celor descoperite in urma cercetarii. Proiectul a dezvaluit lucruri precum ierarhia teritoriala a spatiilor in casa sau aspecte comportamentale, cum ar fi motivele pentru care multi dintre adolescenti prefera sa-si faca lectiile pe canapea. Elementele descoperite in urma derularii proiectului urmeaza sa fie adoptate de companie in filozofia de design aplicata in proiectele create. ELECTROLUX, PREMIAT PENTRU DESIGN Cea de-a 51-a editie a renumitei competitii red dot design a premiat Electrolux cu zece premii ""red dot"" pentru produse, printre care se numara: cuptoare incorporabile si aragazuri, plite, hote si refrigeratorul de vinuri. ""Red dot"" este o eticheta a calitatii acordata produselor cu design-ul cel mai inovativ. Editia din 2006 a adus 2.068 de inscrieri din 41 de tari, care s-au intrecut pentru obtinerea unui premiu. Premiile ""red dot"" sunt desemnate de un juriu independent, international, format din experti recunoscuti in lumea design-ului. Criteriile de selectie includ, printre altele, gradul inovativ, functionalitatea, ergonomia, tinuta, continutul simbolic si emotional, compatibilitatea ecologica si durabilitatea.