Aeroportul ""Henri Coanda"" va avea un trafic de circa 10 milioane de pasageri pe an in 2020, potrivit programului strategic de dezvoltare. Valoarea investitiilor se ridica la 450 de milioane de euro in urmatorii 14 ani.

INVESTITII. Programul prevede extinderea terminalului de pasageri cu inca patru module, cu 80 de porti de imbarcare, din care 40 echipate cu punti de imbarcare/debarcare, care vor ocupa o suprafata de 350.000 mp. Se vor mai construi: platforme cu circa 70 de pozitii pentru parcarea avioanelor, pe o suprafata de 40.000 mp, parcari pe 3-4 niveluri cu circa 20.000 de locuri, 10 km de drumuri de incinta si o platforma multimodala cargo. Proiectul prevede si constructia a 4 km de drum pentru conexiunea cu Autostrada Bucuresti-Ploiesti, conexiune la calea ferata (4 km) si la metrou (4 km), statie subterana de tren sau metrou, centru de business si hotel.
AFACERE. ""Pentru realizarea acestei ultime etape este necesara achizitia a 600 de hectare de teren, cuprins intre cele doua piste si in zona de nord-est a platformei aeroportuare"", a declarat Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor. Guvernul a aprobat saptamana trecuta un proiect de lege pentru achizitia de terenuri in aceasta zona, care urmeaza sa fie discutat in Parlament. ""Vom negocia cu proprietarii pentru exproprierea de terenuri pentru utilitate publica. Daca nu vor sa plece de bunavoie, exista instante de judecata. Nu le vom da terenuri in alta parte, vor fi despagubiti in bani, negocierile urmand sa porneasca de la circa 10 euro pe metru patrat"", a adaugat Dobre. La un pret minim de 10 euro pe metru patrat, autoritatile ar trebui sa plateasca circa 60 de milioane de euro pentru cele 600 de hectare necesare extinderii.