Numai anul trecut Marilyn Monroe a castigat 8 milioane USD pentru promovarea imaginii la o gama variata de produse, de la vinuri pana la bijuterii si diamante. De celebritatile decedate au grija firmele specializate. Bineinteles, vedetele in

Numai anul trecut Marilyn Monroe a castigat
8 milioane USD pentru promovarea imaginii la
o gama variata de produse, de la vinuri pana la bijuterii si diamante. De celebritatile decedate au grija firmele
specializate.

Bineinteles, vedetele in cauza n-ar putea sa faca asa ceva fara un sprijin moral, basca sa negocieze din cavou. Astfel ca treaba pica in mainile avocatilor ""alunecosi"" si ale firmelor de management al boutique-urilor, specializati in a scoate bani de pe urma celor care nu mai sunt printre noi. Un exemplu concret in acest sens este firma CMG Worldwide din Indianapolis, al carei portofoliu detine nume celebre precum James Dean, Marilyn Monroe si inca vreo 250 de ""clienti"" decedati. Veniturile? Hmm, intre 12 milioane si 20 de milioane de dolari anual. ""Moartea nu este un sfarsit. Celebritatile care nu mai sunt in viata chiar au devenit brand-uri"", declara presedintele CMG, Mark Roesler. Cu 15 avocati si 35 de agenti de marketing in ""ograda"", CMG are deja o lunga traditie in aceasta meserie.
CONCURENTA. Dar competitia este din ce in ce mai acerba. Corbis, o firma de imagine patronata de cofondatorul Microsoft, Bill Gates, a cumparat Agentia Roger Ricman din Los Angeles, rivala de temut a CMG, din al carei portofoliu fac parte clienti precum Liberace, Warhol si multi altii. Mogulul showbiz-ului, Robert Sillerman, a reusit sa cumpere anul trecut 85% din proprietatile lui Elvis Presley. Afacerea, care a costat 100 de milioane de dolari, i-a garantat companiei drepturile la imaginea lui Elvis si actiuni din veniturile anuale de la Graceland. Un parc de distractie dedicat regelui rocka€™na€™ roll este unul din noile proiecte ale companiei lui Sillerman, care spera sa-i aduca castiguri fabuloase. Traiasca Elvis!
ACTIUNI. Legile privind drepturile celebritatilor decedate difera de la stat la stat, ducand uneori la o afacere intortocheata si litigioasa. Motiv pentru care trustul Corbis, raspandit in toate colturile lumii, usureaza procesul de licentiere a imaginii unei vedete moarte. CMG si Corbis vad insa lucrurile total diferit. Corbis pune accentul pe manevrarea afacerilor sub acelasi acoperis, in timp ce CMG pariaza pe avantajul internetului. Intr-adevar, CMG este responsabila pentru web site-urile oficiale ale clientilor sai, cum ar fi, de pilda, JamesDean.com, care are milioane de vizitatori pe luna. Cert este ca batalia este cu atat mai mare cu cat veniturile sunt mai profitabile.

LISTA


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.