Protestele docherilor, violentele care au avut loc la mijlocul lunii ianuarie in fata sediului Legislativului european cand textul directivei de liberalizare era citit in prima lectura de eurodeputati, dar si nemultumirile unor state membre i-au condus pana la urma pe europeni sa renunte la grandiosul plan de liberalizare a serviciilor portuare.
Intr-un comunicat, Comisia europeana s-a declarat indirect infranta si a recunoscut ca nu va mai face nici un demers in legatura cu porturile. Presiunile asupra oficialilor de la Bruxelles au fost, de altfel, destul de mari, mai ales cele care au venit din partea a milioane de docheri ""dezlantuiti"" din toate statele membre.
Prin intermediul directivei, cele 400 de porturi din Uniunea Europeana urmau sa iasa treptat de sub monopolul sindicatelor de docheri.
Operatorii portuari puteau, spre exemplu, dupa ce directiva intra in vigoare, sa apeleze nestingheriti la serviciile unor firme independente pentru descarcarea si incarcarea marfurilor pe vapoare.