Programat astazi, Marele Premiu al statului Bahrain va inaugura nu numai un nou sezon in Campionatul Mondial, ci si o serie intreaga de modificari
ale regulamentului.

Startul editiei 2006 a Campionatului Mondial de Formula 1 va consemna practic disputarea acestuia sub prevederile unui nou regulament.
SIGURANTA. Invocand motive de siguranta, FIA a decis inlocuirea motoarelor V10 de 3 litri cu V8 de 2,4 litri, aceasta masura vizand reducerea de la 900 la 700 de CP. Totodata, oficialii FIA se asteapta ca timpul sa scada cu 3-5 secunde pe tur fata de editia de anul trecut. Tot din ratiuni de siguranta, pilotii vor putea acum din nou sa se opreasca la standuri pentru schimbarea cauciucurilor de atatea ori cat considera necesar acest demers. Fiecare masina va avea la dispozitie sapte seturi pentru pista uscata, patru pentru carosabil umed si trei pentru conditii meteo extreme. Acest sezon va fi ultimul in Formula 1 pentru producatorul francez Michelin, care a decis sa se retraga la sfarsitul anului.
CALIFICARI. Lucrurile sunt profund schimbate si in cazul calificarilor. FIA a renuntat la sistemul cu un singur tur cronometrat efectuat de fiecare pilot pe rand si a adoptat o formula eliminatorie, formata din trei parti, ratiunea adoptarii acesteia fiind pentru atingerea unui nivel de spectaculozitate cat mai apropiat de cursa propriu-zisa. In prima parte a calificarilor se alearga 15 minute, cu toate masinile pe pista, iar la final cele mai lente sase masini vor fi eliminate, avand rezervate pozitiile 17-22 pe grila de start. Aceeasi schema se va repeta dupa 5 minute cu celelalte 16 masini, pentru ca la finalul unei reprize identice sa ramana in lupta pentru pole-position doar zece monoposturi, care vor alerga pret de 20 de minute. Daca in primele doua parti fiecare pilot poate alimenta la discretie, in ultima parte a calificarilor se va alimenta doar cu cantitatea de combustibil cu care se va pleca a doua zi in cursa.

CLICK PENTRU ZOOM