Piata romaneasca de bere a crescut, anul trecut, in ciuda vremii reci si ploioase din vara. ""In total, s-au vandut cu aproape un milion de hectolitri mai mult decat in 2004"", a declarat Vifor Versescu, directorul general al Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania.

Insa aceasta crestere a pietei - de 5%-6% - a fost data de marile companii. Micii berari autohtoni au inregistrat insa diminuari ale vanzarilor, in principal din cauza dificultatilor financiare pe care le au si care nu le permit sa investeasca prea mult in promovarea bauturii gulerate, a spus Versescu. ""In plus, cele mai afectate de inundatii au fost zonele rurale si orasele mici, ceea ce a dus la scaderea vanzarilor producatorilor locali"", a precizat el. Un alt motiv ar fi pierderea unei parti a bautorilor de bere la PET in favoarea marilor companii care au intrat puternic pe acest segment.
PLASTIC. ""Ambalajul PET este, fara indoiala, vedeta industriei romanesti de bere. Desi mai are de infruntat perceptia consumatorului ca ar fi un ambalaj pentru bere ieftina, caracterul practic al acestui tip de ambalaj va fi tot mai apreciat"", a declarat Edwin Botterman, directorul executiv al Brau Union Romania. In 2005, acest tip de ambalaj a detinut 33% din totalul pietei, in crestere cu 43,5% fata de anul trecut, conform statisticilor Brau Union. Evolutia fulminanta a recipientelor de plastic are loc pe fondul unei diminuari accelerate a utilizarii sticlei, care a scazut de la 71,5% in 2002 la 54,3% in 2005.
PREVIZIUNI. Cresterea pietei berii va continua si in 2006, cu 2%-6%. De altfel, primele semne sunt bune, in luna februarie vanzarile producatorilor autohtoni crescand cu 20%-30% fata de aceeasi perioada a lui 2004. Asta in conditiile in care sezonul la bere se ""deschide"" prin aprilie, mai. Insa, o data cu incalzirea vremii, se va scumpi si ""gulerata"", in medie cu 10%-15%, primul val de majorari fiind asteptat in aprilie (4%-5%), aprecieaza Versescu. (Florina Zainescu)