Piata portofelelor a adus venituri de peste 300.000 de euro unui producator intern. Dimensiunile cartii de identitate si trecerea la leul nou au adus noi modele si au impulsionat dezvoltarea afacerii producatorilor. Pana acum cateva luni, ga

Piata portofelelor a adus venituri de peste 300.000 de euro unui producator intern.
Dimensiunile cartii de identitate si trecerea
la leul nou au adus noi modele si au impulsionat dezvoltarea afacerii producatorilor.

Pana acum cateva luni, gasirea unui portofel pe ""masura"" banilor romanesti era un adevarat calvar. Din cauza modificarii dimensiunii bancnotelor, care au formatul monedei europene, si a multitudinii de monede, producatorii interni de articole de marochinarie au regandit dimensiunile portofelelor. Acestea au acum mai multe compartimente si sunt mai inalte fata de cele realizate pana anul trecut. ""De regula, cand te apunci sa proiectezi un model de portofel, trebuie sa tii cont de doua elemente: dimensiunea banilor si dimensiunea cartii de identitate"", a explicat Florin Ulmeanu, director comercial al societatii Tenta Design. El a mai spus ca datorita denominarii si a dimensiunii cartilor de identitate au fost nevoiti sa modifice, de fapt sa inalte portofelele si au introdus mai multe compartimente pentru carduri, un compartiment pentru maruntis, un compartiment detasabil, pentru prezentarea cu usurinta a cartii de identitate si a talonului, in cazul controalelor realizate de politie.
AFACERE. ""Producem 35 de modele de portofele pentru barbati si 20 de modele pentru femei"", a spus Florin Ulmeanu. Anul trecut firma a realizat peste 30.000 de bucati, iar cifra de afaceri a fost de 8,7 miliarde de lei, fara TVA. ""Vanzarile de anul trecut au fost mai mari decat in 2004, insa acum facem centralizarea datelor pentru a sti exact procentul cresterilor"", a explicat omul de afaceri. In plus, pentru anul acesta, producatorii interni asteapta din nou o crestere a vanzarilor in momentul in care leii vechi vor fi scosi din circulatie. ""Estimam ca anul acesta vor creste vanzarile. Toti speram ca acestea sa creasca de la an la an"", a spus Florin Ulmeanu.
MATERIALE. La fabricarea portofelelor se poate folosi pielea de capra, de vitel, de aligator sau piele tabacita vegetal. ""Folosim piele tabacita vegetal, cea mai buna piele posibila, care te poate tine o viata. Circa 90% din materialele utilizate la fabricarea produselor provin din import, iar 10% sunt indigene. Apelam la materiale din import deoarece acestea ofera aceeasi calitate superioara tot timpul. Fara calitate dispari de pe piata"", explica omul de afaceri. Cel mai ieftin portofel din productia interna costa in jur de 21 de lei noi, iar cel mai scump, 50 de lei noi, fara TVA.
DETALII. Pentru a avea succes pe piata, portofelele trebuie sa aiba aspect comercial, deoarece oamenii sunt atenti la cele mai mici detalii. ""Lucrurile mici fac diferenta. Portofelul trebuie cusut bine, drept si trebuie sa aiba o linie perfecta. Avand in vedere ca la 1 ianuarie 2007 Romania se va integra in UE, noi, producatorii interni, trebuie sa facem fata unei concurente foarte mari"", a explicat Ulmeanu. Romanii inca achizitioneaza produsele in functie de pret, dar sunt si romani care aleg calitatea, insa acestia sunt foare putini.
DE LUX. Persoanele care vor sa aiba un portofel de firma trebuie sa plateasca mai mult. Astfel, un portofel Bosca, din piele de aligator, costa 858,84 lei noi, in timp ce pentru un portofel contrafacut ce poarta insemnele unor firme internationale renumite preturile variaza de la 50 de lei noi la 80 de lei noi. O categorie aparte de portofele sunt cele realizate din piele de capra, care costa 50-135 de lei noi.

CONCURENTA CHINEZEASCA


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.