Taxele pentru inmatricularea masinilor second-hand care vor fi aduse in Romania dupa integrarea in Uniunea Europeana, o data cu liberalizarea pietei, ar putea fi mai mici decat in statele care au intrat in UE in ultimul val, dupa cum a precizat ieri ministrul Mediului, Sulfina Barbu.
""Nu vom inventa nimic, vom prelua pur si simplu din metodologia adoptata in aceasta problema de alte state, luand in calcul, evident, nivelul de trai din tara noastra"", a declarat Sulfina Barbu. Cu toate acestea, ministrul a evitat sa avanseze vreo suma. Exemplele Ungariei si Poloniei au aratat o invazie clara a masinilor la mana a doua o data cu integrarea. Pentru inmatricularea unui autoturism pe benzina cu o capacitate cilindrica mai mica de 1,1 litri, taxa se ridica in Ungaria la 525 de euro pentru cele echipate cu motoare Euro 3 si Euro 4, respectiv 787 euro pentru cele cu motoare Euro 2 sau noneuro. In Polonia, inainte de aderarea la Uniunea Europeana, exista o limitare de cel putin Euro 2 si un sistem de accizare pentru importurile de masini de ocazie, insa ambele restrictii au fost eliminate. Dupa explozia importurilor de masini second-hand, Polonia a negociat cu Uniunea Europeana introducerea unei taxe de inmatriculare.