Nutritionistii ne dau o veste buna: putem manca pe saturate fara sa ne ingrasam. Secretul: sa calculam caloriile fiecarui aliment consumat.

Cum aflam ce alimente sunt sau nu periculoase pentru silueta? Este suficient sa verificam cate calorii contin alimentele respective. Insa de cele mai multe ori mancam fara sa ne dam seama de caloriile consumate. Din pacate, nu avem un mic calculator in stomac sau in cap care sa ne anunte ca am atins cele 2.000 de calorii zilnice, recomandate pentru a nu ne ingrasa.
EXPERIMENT. Nutritionistii au facut un experiment interesant. Un grup de voluntari au servit trei feluri de meniuri: unul sarac in calorii (carne slaba, legume, fructe...), unul bogat in alimente cu valoare energetica mare (carne rosie, sosuri, branzeturi...) si altul intermediar. In toate cele trei situatii, participantii au consumat aceeasi cantitate de hrana, indiferent de continutul in calorii. Dar cei care au avut o masa bogata in grasimi si glucide au consumat mult mai multe calorii decat ceilalti. Concluzia este simpla: exista alimente cu putine calorii, care ne potolesc foamea, insa cum stomacul si creierul nu le pot recunoaste, este necesar sa calculam numarul caloriilor pentru fiecare aliment consumat. Cu timpul ne vom obisnui cu hrana sanatoasa si nu va mai fi nevoie sa stam cu creionul in mana de fiecare data cand luam masa.