Legumele si fructele proaspete sau suplimentele cu vitamine sunt recomandate la inceputul primaverii pentru a revigora organismul slabit in timpul iernii. In aceasta perioada avem nevoie in special de vitaminele A, C si E.
Acestea sunt cunoscute pentru capacitatile lor de a neutraliza radicalii liberi, cei care sunt la originea imbatranirii precoce, a cancerului, afectiunilor coronariene, diabetului, cataractei, artritei. Vitamina A are un rol deosebit in crestere, in formarea oaselor si rezistenta organismului la infectii. Pentru a ne asigura doza zilnica de vitamina A, de pe masa noastra nu trebuie sa lipseasca ficatul, uleiul de peste, morcovul, cartofii, galbenusul de ou, rosiile, spanacul, ardeiul, varza, sfecla rosie. Pentru prevenirea infectiilor, anemiilor avem nevoie de 400 mg vitamina C pe zi. Cele mai bune surse de vitamina C sunt citricele (portocale, lamai, mandarine), dar si kiwi, merele, coacazele, macesele, patrunjelul, varza rosie, broccoli. Fructele si legumele trebuie consumate in stare cruda, pentru a pastra toate vitaminele. Persoanele care consuma alcool, fumeaza, femeile insarcinate, bolnavii cronici au nevoie de suplimente de vitamina E. ""In asemenea cazuri sunt necesare suplimente nutritive, alimentele bogate in vitamina E nemaifiind suficiente"", arata prof. dr. Gh. Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare. Cele mai bune surse de vitamina E sunt uleiurile vegetale (floarea-soarelui, palmier, rapita), alunele, migdalele.