La o zi dupa ce Presedintia Romaniei a ripostat fata de un articol aparut in Washington Post ca urmare a unui interviu oferit in urma cu doua saptamani de Traian Basescu, cotidianul de centru-dreapta a publicat ieri o erata.

Ziarul a fost criticat de presedintele roman ca i-a interpretat gresit declaratia legata de presupusele avioane ale CIA care transporta prizonieri irakieni si afgani prin Europa.
In articolul publicat luni, 6 februarie, semnatarul articolului scria, fara a-si cita sursa, ca Basescu ""permite avioanelor CIA si ale altor agentii americane sa aterizeze la baza Kogalniceanu, dar nu a permis niciodata o inchisoare sau rele tratamente"". Ieri, ziarul a publicat o erata: ""O transcriere a interviului arata ca Basescu nu a vorbit despre CIA sau despre o baza militara, ci a declarat ca in Romania exista «un trafic intens de avioane ale diferitelor institutii americane, implicate mai ales in securitatea nationala»"". Corectia precizeaza ca Basescu a negat ca baza a adapostit o inchisoare, presedintele nefiind intrebat despre existenta unui centru de detentie secret"".
LOBBY DIPLOMATIC. Concomitent cu explicatiile lui Basescu, Ambasada Romaniei din SUA a cerut clarificari ziarului american. Articolul a creat senzatie, in masura in care de la un material publicat in Washington Post, in noiembrie 2005, a pornit intregul scandal. (Anca Aldea)