Scandalul inchisorilor secrete pe care Agentia Centrala de Informatii le-ar avea in lumea intreaga pentru a transporta prizonieri de razboi din Irak si Afganistan ia amploare. In acest timp, la Bucuresti, presedintele Traian Basescu neaga afirmatii pe care i le atribuie cotidianul american Washington Post.

Porter Goss, directorul Agentiei Centrale de Informatii din Statele Unite, banuieste ""un numar foarte mic de persoane"" care ar fi oferit presei informatii legate de faimoasele inchisori secrete din Europa. Goss a fost foarte deranjat de aparitia, anul trecut, in ziarul Washington Post a unor informatii incendiare despre existenta unor avioane-fantoma ale CIA, care aveau la bord detinuti periculosi capturati in Irak si Afganistan. Potrivit televiziunii ABC News din Statele Unite, care citeaza surse anonime de incredere din interiorul Agentiei, directorul CIA a trimis un mail intern cu titlul ""secret"", in care isi exprima dezamagirea ca materialele aparute in presa ""au adus prejudicii credibilitatii"" institutiei sale.
DETECTORUL DE MINCIUNI. Goss avertizeaza ca toti ofiterii considerati suspecti vor face subiectul testului cu detectorul de min-ciuni. Desi angajatii CIA sunt supusi, in mod regulat, testului cu poligraful, de data aceasta ei vor fi ""victimele"" unei ""vanatori de vrajitoare"". CIA a cerut deja Departamentului Justitiei sa ancheteze scurgerile de informatii care au condus la publicarea articolului in Washington Post.
In timp ce Goss incearca sa gaseasca acul in carul cu fan, presa britanica a publicat ieri noi informatii legate de avioanele CIA. Daily Mirror noteaza ca o presupusa aeronava a CIA, cu prizonieri la bord, ar fi decolat la sfarsitul saptamanii trecute de pe un aeroport britanic, unde tocmai facuse o escala de doua ore, pentru a se alimenta.
BASESCU CONTRAATACA. La Bucuresti, Basescu a respins ieri afirmatiile pe care i le-a atribuit Washington Post, ziarul care a dezvaluit, in noiembrie 2005, existenta acestor inchisori secrete si a zborurilor-fantoma ale CIA in lume. Presedintele roman a declarat la Realitatea TV ca interviul pe care l-a acordat in urma cu doua saptamani ziaristului american nu a fost redat corect. El a criticat si presa romana ca i-a atribuit cuvinte pe care nu le-a rostit niciodata.

REPLICA