Casa Fotbalului a fost locul unde sponsorul FRF, Bergenbier, si-a lansat ieri noul produs, doza de bere pe al carei ambalaj se afla imagini cu jucatori ai echipei nationale. Pe noile cutii de bere sunt actuali jucatori, precum Mutu, Lobont si Chiv
Casa Fotbalului a fost locul unde sponsorul FRF, Bergenbier, si-a lansat ieri noul produs, doza de bere pe al carei ambalaj se afla imagini cu jucatori ai echipei nationale. Pe noile cutii de bere sunt actuali jucatori, precum Mutu, Lobont si Chivu, nume iesite oarecum din circuit, ca Adrian Ilie, Cosmin Contra si Viorel Moldovan, sau fotbalisti care au bifat aparitii meteorice, cum ar fi Petre Marin, Adrian Neaga si Flavius Moldovan. CURIOZITATE. Legatura pare a fi simpla. In virtutea faptului ca FRF are incheiat un contract de sponsorizare cu Interbrew Romania, compania care produce berea Bergenbier, conducerea federatiei i-a cedat drepturile de imagine ale jucatorilor fara a le cere acceptul. Astfel, se poate spune ca jucatorii fac reclama berii fara voia lor. Pe de alta parte, curiosii s-ar putea intreba de ce lipsesc chipurile unor foste glorii, Hagi, Gica Popescu, Belodedici, Lupescu sau Prodan, care acum opt ani, de cand se deruleaza contractul dintre firma producatoare de bere si FRF, erau jucatori de baza ai nationalei. Sau de ce nu apar pe cutiile de bere imagini cu conducatorii FRF. ILEGAL. Dreptul la imagine este recunoscut juridic. A folosi imaginea cuiva fara acceptul lui sau al persoanei care detine drepturile de ima-gine este ilegal. Mai ales ca pot aparea situatii cu fotbalisti care au semnate contracte de imagine exclusive cu alte firme, asa cum e capitanul echipei nationale, Cristi Chivu, care are contract cu Coca-Cola. Firma de publicitate care face PR-ul pentru firma de bauturi racoritoare a anuntat ca nu sunt probleme legate de faptul ca imaginea lui Chivu apare pe cutia de Bergenbier, urmand insa ca azi sa ia o pozitie oficiala in aceasta privinta. MOTIVATIE. Intrebat daca a cerut acceptul jucatorilor pentru a aparea imagini cu ei pe dozele de bere, Mircea Sandu a oferit o explicatie vaga si destul de fortata: ""Atat timp cat vin la echipa nationala, putem sa facem orice cu imaginea lor. Daca ei primesc bani cand vin la lot, diurne, prime si altele, asa facem si noi bani de pe urma lor!"", a spus liderul de la Casa Fotbalului. Cu alte cuvinte, este suficient sa ai o selectie la echipa nationala si devii automat vehicul comercial pentru promovarea partenerilor sau sponsorilor FRF. Pe site-ul oficial al federatiei apar nu mai putin de 12 sponsori. In virtutea logicii lui Mircea Sandu, fotbalistii de la echipa nationala pot fi folositi oricand pentru a face reclama acestora, fara acordul lor si fara a fi retribuiti pentru aceasta. STRAINI. Un ultim aspect, care ar putea isca necazuri, este reprezentat de faptul ca pe doze apar si imagini cu fotbalisti straini, cunoscuti in Europa, asa cum sunt finlandezul Jari Litmanen, olandezul Ruud Van Nisterlooy, cehul Marek Heinz sau norvegianul Frode Johnsen. Imaginile respective au fost surprinse in timpul meciurilor cu Romania. NEPASATOR
""Poate ca pe altii o sa-i deranjeze, dar pe mine nu ma deranjeaza""
Florentin Petre
jucator Dinamo SE GANDESTE
""O sa ma gandesc, o sa analizez situatia si voi vedea ce voi face""
Adrian Ilie
fost tricolor LOGICA
""Atat timp cat jucatorii vin la echipa nationala, drepturile lor de imagine ne apartin si putem face orice cu ele. Si ei iau bani de la noi, sa luam si noi bani de pe urma lor""
Mircea Sandu presedinte FRF POT CERE DESPAGUBIRI


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.