Potrivit studiului, publicat in Journal of the American Medical Association, aspirina scade riscul producerii unui infarct miocardic cu 32% in cazul barbatilor, iar la femei reduce riscurile de accidente cerebro-vasculare cu 17%. ""Aceasta este o veste buna pentru ca, pana acum, majoritatea studiilor aratau ca aspirina reducea riscurile cardiovasculare doar la barbati, ceea ce explica reticenta medicilor de a o prescrie femeilor"", a subliniat Jeffrey Berger, cardiolog la Universitatea Duke si principalul autor al studiului. Acesta a afirmat ca este nevoie de efectuarea unor studii suplimentare pentru a intelege mai bine raspunsurile cardiovasculare la aspirina, diferite in functie de sex. S-a dovedit ca femeile care iau zilnic doze mici de aspirina au cu 12% mai putine sanse de a suferi un accident cardiovascular, un infarct sau un atac cerebral, fata de cele care nu iau acest medicament. Pentru barbati, acest procent este de 14%.
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
ANALIZĂ VIDEO Primele produse tehnologice sunt mai mereu proaste
Sursa: start-up.ro
-
Paște 2026: cât costă un cozonac plin cu de toate, în București
Sursa: retail.ro
-
Cine sunt speakerii Green Forum 2026: Cum finanțăm?
Sursa: green.start-up.ro
-
Copilul îți spune nu mă iubești: ce înseamnă cu adevărat și cum răspunzi ca...
Sursa: garbo.ro
-
Mihai Morar, mesaj emoționant la 20 de ani de căsnicie. Imagini rare de la...
Sursa: kudika.ro