Deficitul de zinc se manifesta prin lipsa poftei de mancare, scaderea imunitatii, sensibilitate la infectii si chiar risc de deces. James Penland si colegii sai de la Centrul national de studiu al alimentatiei (SUA) au intreprins un studiu pentru a vedea care sunt efectele deficitului de zinc in cazul copiilor pana la 6 ani. Potrivit concluziilor acestora, un regim alimentar bogat in zinc contribuie la prevenirea tulburarilor de crestere, de memorie si la scaderea numarului de imbolnaviri de pneumonie si diaree. Pana la varsta de 6 luni, copilul ia tot necesarul de zinc din laptele matern. Dupa 6 luni, laptele matern nu mai este suficient, iar micutul are nevoie de un aport suplimentar de zinc asigurat de alimente.
ALIMENTE. Surse foarte bune de zinc sunt pestele, fructele de mare, carnea, ficatul, ouale, lactatele, fructele si legumele. Cercetatorii americani sustin ca zincul se asimileaza mai bine din produsele de origine animala decat din cele de origine vegetala. De asemenea, ei atrag atentia mamelor asupra cerealelor cu lapte, un mic dejun frecvent la copii. Mamele sunt avertizate ca unele cereale contin o cantitate mare de fitati, care impiedica absorbtia zincului si favorizeaza eliminarea lui o data cu fecalele. (Georgeta Licsandru)
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
ANALIZĂ VIDEO Primele produse tehnologice sunt mai mereu proaste
Sursa: start-up.ro
-
Paște 2026: cât costă un cozonac plin cu de toate, în București
Sursa: retail.ro
-
Cine sunt speakerii Green Forum 2026: Cum finanțăm?
Sursa: green.start-up.ro
-
Copilul îți spune nu mă iubești: ce înseamnă cu adevărat și cum răspunzi ca...
Sursa: garbo.ro
-
Casa Regală a României, la Palatul Buckingham! Întâlnire cu Regele Charles a...
Sursa: kudika.ro