Societatea Americana pentru Diabetici (American Diabetes Association) le-a interzis de curand bolnavilor de diabet sa manance produse indulcite cu fructoza. Aceasta restrictie apare ca o consecinta a unor studii care au demonstrat ca fructoza obt
Societatea Americana pentru Diabetici (American Diabetes Association) le-a interzis de curand bolnavilor de diabet sa manance produse indulcite cu fructoza.

Aceasta restrictie apare ca o consecinta a unor studii care au demonstrat ca fructoza obtinuta industrial creste numarul lipidelor in sange si favorizeaza ingrasarea. De asemenea, cercetatorii americani au observat ca acest indulcitor obtinut pe cale artificiala mareste nivelul colesterolului rau si al trigliceridelor.
FRUCTOZA. Potrivit prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetari Alimentare, fructoza este cel mai dulce zahar natural si este prezenta in fructele dulci si in mierea de albine. Consumat in mod natural (din fructe), acest indulcitor, cu 90% mai dulce decat zaharul, nu reprezinta un factor de risc pentru diabetici. Insa fructoza folosita in industria alimentara si obtinuta din amidonul din porumb pune in pericol starea de sanatate a diabeticilor. De aceea, cei de la Societatea Americana pentru Diabetici le recomanda bolnavilor sa evite produsele alimentare care au in compozitia lor fructoza si sa consume in schimb fructe si miere de albine. (Andrada Floria)


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.