Vitamina E, un supliment alimentar foarte popular in ultimul deceniu, nu protejeaza de cancer si boli cardiovasculare, iar in doza ridicata ar putea chiar sa mareasca riscul imbolnavirii inimii, arata un studiu publicat recent in Statele Unite si pre
Vitamina E, un supliment alimentar foarte popular in ultimul deceniu, nu protejeaza de cancer si boli cardiovasculare, iar in doza ridicata ar putea chiar sa mareasca riscul imbolnavirii inimii, arata un studiu publicat recent in Statele Unite si preluat de AFP. Studiul a aratat, dupa o perioada prelungita de administrare si observatie, ca vitamina E nu are efecte protectoare impotriva cancerului sau accidentelor cardiovasculare grave, se arata intr-un articol publicat de "Journal of the American Medical Association/JAMA".
"Studiul nostru accentueaza chiar nelinistile cauzate de cresterea riscurilor de deficiente cardiace legate de vitamina E", scrie dr. Eva Lonn, de la Universitatea McMaster din Hamilton, Canada, participanta la studiu. Acesta s-a desfasurat timp de mai bine de sapte ani, pe un grup de 9.541 de persoane, cu varsta de cel putin 55 de ani, suferind de maladii cardiovasculare sau diabet, in America de Nord si Europa.
Rezultatele studiului arata inca o data ca "moda" din anii '90 a antioxidantilor (vitamina E, C, betacaroten) nu a fost justificata de protectia oferita de acestea impotriva cancerului sau infarcturilor. "Moda" a fost alimentata de studii epidemiologice si de biologie experimentala care doreau sa demonstreze ca antioxidantii pot impiedica deteriorarea celulelor sanatoase si dezvoltarea celor canceroase. Aceste studii lasau sa se inteleaga ca antioxidantii ar fi redus, de asemenea, riscul acumularilor de colesterol sau calciu pe artere.


Despre autor:

Libertatea

Sursa: Libertatea


Abonează-te pe

Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.