"Rezultatele noastre arata ca mai multe legume ce apar frecvent in regimul alimentar al oamenilor modifica metabolismul oaselor la soareci", au scris dr. Roman Muhlbauer si Feng Li in publicatia Nature. "Daca acest lucru este valabil si la oameni, atunci includerea unei cantitati adecvate din aceste legume in regimul alimentar zilnic ar fi o metoda eficienta si ieftina de a preveni osteoporoza". Aceasta boala afecteaza o femeie din trei in Marea Britanie si poate cauza curbarea coloanei vertebrale si scaderea rezistentei oaselor la fracturi. Autoritatile medicale britanice cheltuiesc anual peste 600 de milioane de lire sterline pentru tratarea acestei boli.
Un alt studiu arata ca barbatii de varsta mijlocie care beau zilnic un pahar de lapte isi maresc riscul de a se imbolnavi de Parkinson spre batranete. Cercetatorii nu au identificat inca substanta din lapte care determina cresterea riscului de Parkinson, boala neurologica degenerativa, insa ei sunt de parere ca ar putea fi vorba de calciu.
Cercetatorii de la Universitatea Virginia au examinat regimul alimentar a 7.500 de barbati cu varsta intre 45 si 68 de ani, participanti la Honolulu Heart Program, in cadrul caruia au fost monitorizati timp de trei decenii. Dintre acestia, 128 de barbati s-au imbolnavit de Parkinson. Cu cat mai mult lapte aveau obiceiul sa bea, cu atat mai mare este riscul lor de a se imbolnavi.
"Descoperirile noastre sugereaza ca laptele este asociat cu un risc marit de Parkinson", spun autorii studiului publicat de revista Neurology. "Pentru a afla daca efectele remarcate de noi sunt mediate de alti nutrienti decat calciul sau de substante neurotoxice contaminante este nevoie de cercetari mai aprofundate".
Despre autor:
Sursa: Libertatea
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
ANALIZĂ VIDEO Primele produse tehnologice sunt mai mereu proaste
Sursa: start-up.ro
-
Paște 2026: cât costă un cozonac plin cu de toate, în București
Sursa: retail.ro
-
Cine sunt speakerii Green Forum 2026: Cum finanțăm?
Sursa: green.start-up.ro
-
Maia, fiica lui Teo Trandafir, a cucerit podiumul la 21 de ani: Este prima...
Sursa: kudika.ro
-
Horoscop bani săptămâna 15-21 iunie: Nu te grăbi să investești! Astrele...
Sursa: garbo.ro